منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش ساخت کاراکتر بختیاری

سلام به همه ی دوستان هنرمند
در این آموزش سعی دارم که روندی کاری خودم رو که در هر کاری از اون پیروی می کنم بهتون نشون بدم.
امیدوارم که خوشتون بیاد.

آموزش


خب من معمولا از model sheet برای ساختن کاراکتر استفاده نمی کنم و بیشتر از کارهایی که توی ذهنم دارم می سازم
ولی برای اینکه از موضوع اصلی دور نشم از یک سری رفرنس بهره می برم.

Modeling
بعد از جمع آوری رفرنس ها نوبت به اجرا کردن اونها توی نرم افزار هست.
اول مدلینگ صورت رو با ایجاد کردن یک دایره ی 12 ورتیسیه شروع می کنم.
و بعد بینی , دهن و بقیه ی اجزای صورت

Body models
بعد از صورت, مدلینگ بدن رو شروع می کنم که می تونید تمام مدل های بدن رو ببینید.

Hand Modeling
سعی دارم این دست رو شبیه کاراکتر پیرمرد توی انیمیشن UP در بیارم
1- برای مدل کردن دست از یک مربع 4 ضلعی شروع می کنم.
2- بعد به اون سه قسمت اضافه می کنم.
3- سپس از اون 5 تا کپی می گیرم
4- و بعدش اینقدر ویرایشش می کنم تا به شکل دلخواهم برسه

Material
برای متریال پوست از یک متریال ساده از رندرر cycles استفاده می کنم
در زیر می تونید تنظیمات متریال پوست رو ببینید.

همونطور که دیدید متریال در بلندر و Cycles خیلی ساده ست.
و در زیر می توانید متریال لباس رو ببینید.

Texture
تنها تکسچری که در اینکار استفاده شده فقط طرح چوغای اون است.
تکسچر رو بوسیله فتوشاپ ساختم و برای کثیف کردن و طبیعی تر کردن اون بهش چند تکسچر دیوار دادم

Lighting
برای لایتینگ فقط از یک لامپ استفاده می کنم وبرای بقیه ی لایتینگ یک مربع می سازم(اینکار باعث بهتر شدن نتیجه ی نهایی می شه) و به اون متریال Emission می دم.

Compose
برای بهتر شدن سایه ها و رنگبندی اون در بخش node editor تنظیمات مورد نظرم رو اعمال می کنم.

در عکس زیر می تونید قبل و بعد از تغییر در Node editor رو ببینید.

تصویر نهایی

ممنون از اینکه این آموزش را تا آخر دنبال کردید.
با آرزوی موفقیت برای شما



برچسب ها : , , , , , ,

به سیاره لینوکس امتیاز دهید

به اين صفحه امتياز دهيد