منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

لیبره آفیس 4.3 منتشر شد

نرم‌افزار اداری لیبره آفیس از نرم‌افزارهای اداری محبوب و متن‌باز محسوب می‌شود که در هر سه پلتفرم ویندوز، مک و گنو/لینوکس قابل‌استفاده است. این نرم‌افزار که با استفاده از C++ ،Java و Python نوشته شده است انشعاب یافته از نرم‌افزار قدیمی OpenOffice است که به دلیل خرید سان توسط اوراکل شکل‌گرفته است.

Osx-native-toolbar.jpg

نسخه‌ی ۴.۳ این نرم‌افزار منتشر شد. همان‌طور که در تصویر بالا قابل‌مشاهده است نوارابزار این نرم‌افزار ظاهر هماهنگ‌تری با دیگر بخش‌های سیستم‌عامل مک پیداکرده است.
در نسخه‌ی جدید که شامل رفع ایرادات متنوعی در ظاهر و کارایی بوده است، هشتمین نسخه از این نرم‌افزار است که بعد از نسخه‌ی اولیه‌ی لیبره آفیس در سال ۲۰۱۰ عرضه‌شده است. معمولاً اکثر نسخه‌های منتشرشده از این نرم‌افزار اداری شامل لیست بلند بالایی از تغییرات است که برای مشاهده‌ی لیست کامل نکات انتشار این نسخه می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

LibreOffice Release Notes 4.3

این نسخه از لیبره آفیس شامل بهبودهایی در پشتیبانی از باز و ذخیره‌ی دیگر قالب‌های اداری بوده است که کار را در انتقال و اشتراک فایل‌ها در این نرم‌افزار بهبود بخشیده است. بهبودهایی فراوانی نیز در پشتیبانی از  OOXML و DrawingML انجام‌گرفته است و پشتیبانی از اشکال، جداول، سایه‌ها و تصاویر نیز بهبودیافته است.
همچنین کاربران مایکروسافت آفیس می‌توانند از ۳۰ فرمول جدید مشابه فرمول‌های Excel بهره ببرند. افزون بر این در این نسخه از نرم‌افزارهای ClarisWorks, MacWorks and SuperPaint پشتیبانی به‌عمل‌آمده است که خبر خوبی برای کاربران مک خواهد بود. همچنین نظرات موجود در متون نیز به‌راحتی در فایل‌های rtf،doc و docx  نیز قابل ذخیره خواهند بود. درنهایت اشکال ۱۱ ساله این نرم‌افزار در عدم پشتیبانی از پاراگراف‌های بزرگ و بیش از ۶۵،۰۰۰ کلمه نیز در این نسخه رفع شده است.

Picture_artistic_effects_screenshot

نکات جدید دیگر:

  • پشتیبانی از مدل‌های سه بعدی متحرک
  • پشتیبانی اولیه HiDPI  درویندوز و لینوکس
  • پشتیبانی از فایل‌های Collada و.kmz
  • پشتیبانی از ترفندهای پیدی‌اف مانند:چرخش متن
  • نوارپیشرفت برای درون‌ریزی .docx
  • مرکزشروع به در حال حاضر قادر به نمایش پیش‌نمایش تمام فایل‌هاست ،نه فقط .odf

لیبره آفیس ۴.۳

منبع: +

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. افشین:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ سلام.
    لیبره‌آفیس با استفاده از ++C نوشته شده و فقط در برخی بخش‌ها از جاوا استفاده شده. ضمن اینکه تیم لیبره‌آفیس در تلاش است تا وابستگی به جاوا را به‌حداقل برساند.
  2. احسان ترک:
    ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ حق با شماست تصحیح کردم.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : ,