منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مشکل اصلی در تدریس زبان های کامپیوتر

سالهاست که کامپیوتر ها به زندگی ما انسان ها کمک میکنند و به همین دلیل هم همیشه دوره هایی برای یادگیری زبان های کامپیوتر از جمله برنامه نویسی و نشانه گذاری(Markup) وجود داشته.ولی معمولایک مشکل بزرگ دامن‌گیر مدرس میشود که باعث کند شدن روند یادگیری میشود.

مشکلی که از آن حرف میزنیم شروع نکردن به تدریس از جایی است که اول داستان است.معمولا در زمان تدریس یک یا دو مبحث را در ابتدا به صورت حفظی پیش میبریم و در نهایت میگوییم که بله فلان ها بهمان بودند 😐

مثلا در برنامه نویسی C یا C++ قالبی به این شکل را در ابتدا میگوییم که حفظ کنید:

#include <stdio.h>

int main(){

        هیچ کدوم از چیز های بالا و پایین فعلا مهم نیستند.شما فقط حفظشون
        کنید و کدهایی که میگیم رو اینجا بنویسید.
        
        return 0;
}

یا مثلا در زبان نشانه گذاری HTML در ابتدا قالب زیر معرفی میشود:

<!Doctype html>
<html>
        <body>

        اصلا مهم نیست که اینایی که میبینید بین < و > هستند چی هستند و اینکه
        اصلا این بالایی ها و پایینی ها چه معنی میدن.شما فقط حفظ کنید که هر چیزی
        که قرار باشه کاربر ببینه قراره اینجا بنویسیم.
                برید حال کنید !!

        </body>
</html>

خب حالا باید مثلا چیکار کنیم؟

جواب اینه که باید از یک قدم عقبتر شروع کنیم!مثلا قبل از اینکه قالب C رو معرفی کنیم بگیم که مفهوم تابع چیه، تابع چجوری تعریف میشه حالا INCLUDE چیه و چرا انجامش میدیم حالا بیایم بگیم که تابع main رو تعریف میکنیم به فلان شکل و ادامه ماجرا.

یا مثلا توی html باید اول بیایم مفهوم تگ رو بشناسونیم.بگیم که تگ html نشانگر چیه، تگ body چیه و باز هم ادامه ماجرا.

البته خوشبختانه خیلی جاها اینا رعایت میشن ولی خب لازم بود تا گفته بشه.



برچسب ها : , ,

به سیاره لینوکس امتیاز دهید

به اين صفحه امتياز دهيد