منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

یک ماه زندگی و کار داوطلبانه در چین – مقدمه


این اولین پست از سری پست‌هایی که قرار در مورد تجربه سفر یک ماه‌هم به چین و انجام یک‌ کار داوطلبانه بنویسم. خوب بریم سر اصل مطلب که قضیه از کجا شروع شد.

آیسک:

طبق تعریف، آیسک یعنی:

آیسک سازمانی بین المللی‌، غیر سیاسی، مستقل و غیر انتفاعی است که توسط دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی‌ اداره می شود. این سازمان بزرگترین سازمان جهانی است که به طور کامل توسط دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان اداره شده و بهترین انتخاب برای نسل جوان است تا توانایی های مدیریتی و راهبری خود را به منظور ایجاد تحولات مثبت در جامعه کشف نموده‌ و توسعه دهند. در این راستا آیسک به اعضای خود کمک می‌کند تا توانمندی‌های گوناگون فردی و حرفه‌ای خود را گسترش داده و ارتقا بخشند. اعضای آیسک علاقمند به موضوعات راهبری، مدیریت و معضلات جهانی‌ هستند.

در حقیقت آیسک باعث میشه دانشجو‌ها از کشورهای مختلف باهم در پروژه‌های داوطلبانه یا پروژه‌های تجاری شرکت کنند. این موضوع خیلی جالبی بود و باعث شد من الان چین باشم! پروژه من کمک به کارگران مهاجر چینی برای تقویت زبان انگلیسی‌شونه.

پروژه Guangzhou Sungshine 2.0:

همانظور که بالاتر گفتم پروژه‌ای که من توش شرکت کردم کمک به تقویت زبان کارگران مهاجر چینی است. در این پروژه افراد مختلفی از کشورهای مختلف شرکت کردند و در حال حاضر اکثرمون در یک خونه باهم زندگی می‌کنیم. از روسیه، ایران، چین، مصر، اندونزی، هند، مالزی و مولداوی! در این سری پست‌ها من قصد دارم در مورد تجربیاتم از این پروژه، تفاوت‌های فرهنگیمون و همینطور چین بنویسم.