منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش آپگرید و نصب به KDE 4.10 در کوبونتو و اوبونتو

 KDE 4.10 با تغییرات بسیار منتشر شد .

از جمله تغییرات مهم در نسخه ی KDE 4.10

 اسکرین لاکر جدید مبتنی بر QML اضافه شدن افکت ها و اسکریپت های KWin ،  مدیریت چاپ جدید ، تم و تصویر زمینه جدید air و رفع باگ های بسیارو بهبود عملکرد و آپدیت برنامه های    Kate ، Dolphin ، Konsole ، Okular ، Gwenview ، Kontact ، re-written typing tutor و…

اطلاعات بیشتر درباره KDE 4.10 را در لینک های زیر ببینید:

مثل همیشه تیم کوبونتو بسیار سریع عمل کرده و شما هم اکنون می تونید KDE 4.10  را در مخزن بکپورتس ببینید. لینوکس سیزن نیز به سرعت آموزش آپگرید به این نسخه از KDE را برای شما قرار داده است.

چگونه در کوبونتو ۱۲٫۱۰ یا ۱۲٫۰۴ به KDE 4.10 آپگرید کنیم؟

قبل از اضافه کردن مخزن به این نکته توجه کنید که بسته های این مخزن هنوز توسط افراد زیادی تست نشده اند پس ممکن است با باگ هایی مواجه شوید.

مخزن backports کوبونتو شامل آخرین نسخه از KDE است و شما می توانید آن را در کوبونتو یا اوبونتو نصب کنید. برای اضافه کردن مخزن این دستور را در ترمینال وارد نمایید:

sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports

sudo apt-get update

حال آپدیت منیجر را گشوده و تمامی موارد را برای آپدیت انتخاب کنید. مطمئن شوید که همه بسته ها را بروزرسانی کرده اید. همچنین می توانید بجای این کار از دستور زیر استفاده کنید. ( تذکر:این دستور بسته های خراب را پاک می کند.)

sudo apt-get dist-upgrade

اگر از میزکار دیگری مثل یونیتی یا کنوم شل استفاده می کنید می توانید با دستور زیر KDE 4.10 را نصب نمایید.(ابتدا مخزن را با کمک دستور بالا اضافه کنید.)

sudo apt-get install kubuntu-desktop

پس از اجرا دستور بالا لیستی از بسته هایی که نصب خواهند شد را خواهید دید. توصیه می کنم این لیست را در جایی ذخیره کنید چون ممکن است در آینده تصمیم بگیرید KDE را حذف نمایید. توجه کنید که برای حذف تنها اجرای دستور حذف بسته ی kubuntu-desktop کافی نیست و شما باید از دستور sudo apt-get remove PACKAGES استفاده کنید که به جای  PACKAGES باید بسته هایی که در لیستی که ذخیره کرده اید قرار گیرد.

پس از نصب تمامی بسته ها یکبار سیستم را ری استارت کنید.

نوشته آموزش آپگرید و نصب به KDE 4.10 در کوبونتو و اوبونتو اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , , , , , ,