منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش اوبونتو: قسمت پنجم، سفارشی‌سازی دسکتاپ

نوشته شده توسط فرشید نوتاش حقیقت.

بسیاری از عملیات سفارشی‌سازی را می‌توانید از شاخص Session در قسمت System Setting بیابید. در این قسمت تنظیمات مربوط به Dash، ظاهر دسکتاپ، تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه در دسترس است.

بخش Appearance

این بخش شامل دو زبانه Look و Behavior می‌باشد که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

زبانه Look

در زباله Look می‌توان تصویر پس‌زمینه، پنجره تم و سایز آیکون‌های لانچر تغییر دهید.

برای دستیابی به Appearance بر روی تصویر پس‌زمینه کلیک راست کرده و گزینه Change Desktop Background را انتخاب کنید و یا از طریق شاخص Session گزینه System Setting را انتخاب کنید و سپس بر روی آیکون Appearance کلیک نمایید. بخش Theme در پنجره Appearance تصویر پس‌زمینه انتخابی شما و تم‌ها را نمایش می‌دهد. به‌طور پیش‌فرض تم Ambiance استفاده می‌شود، اما تم‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

زبانه Behavior

در زبانه behavior چندین گزینه برای تغییر رفتار دسکتاپ وجود دارد. اگر گزینه Auto-hide the Launcher را فعال نمایید، زمانی که ماوس را در منطقه لانچر قرار دهید، لانچر نمایان خواهد شد و با خارج کردن ماوس منطقه مربوطه، لانچر پنهان می‌شود.

در گزینه Enable Workspaces به‌طور پیش‌فرض فضاهای کاری فعال نیستند. با فعال کردن این گزینه می‌توانید فضاهای کاری را فعال کنید.

گزینه Add show desktop icon to the launcher آیکون دسکتاپ را در Launcher فعال می‌کند. گزینه Show the menus for a window کمک می‌کند تا بسته به انتخاب شما منوها در menu bar نمایش داده شوند یا در title bar پنجره‌ها.

منبع: کتاب Getting Started with Ubuntu 16.04 نوشته The Ubuntu Manual Team

نوشته آموزش اوبونتو: قسمت پنجم، سفارشی‌سازی دسکتاپ اولین بار در لینوکس سیزن پدیدار شد.



برچسب ها : , , ,