منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش بستن دسترسی برنامه ها به اینترنت از طریق فایروال ویندوز و دلیل بستن برخی دسترسی ها

با سلام . در این آموزش قصد داریم راجع به بستن دسترسی برنامه ها به ویندوز صحبت کنیم و از طرفی دلایل این کار را مورد بررسی قرار دهیم . همانطور که میدانید اکثر برنامه هایی که در جامعه امروز تولید میشود ارتباط تنگاتنگی با اینترنت دارند و به جرات میتوان گفت کمتر برنامه ای پیدا میشود که نیازمند ارتباط برقرار کردن با اینترنت نباشد .

دلایل متعددی برای ارتباط برقرار کردن یک برنامه با اینترنت موجود است که از نمونه های خوب آن میتوان اتصال به سرور های برنامه برای مطلع شدن از اخبار جدید شرکت و اعلام آن ها در برنامه و همچنین اتصال به سرور ها برای آپدیت برنامه و …. اشاره کرد . از نمونه های مخرب این ارتباط میتوان به ارتباط برنامه های کیلاگر و بسیاری از کرم های ناشناس اینترنتی اشاره کرد که بسیار راحت با دور زدن فایروال ویندوز خود را همانند یک برنامه رسمی و تایید شده درخواهند آورد و اطلاعات را از کامپیوتر ما بیرون خواهند کشید .

بسیاری از کاربران در ایران به علت کرک بودن برنامه ها و اصل نبودن آن ها از ارتباط برنامه هایشان با اینترنت هراس دارند . چرا که ممکن است در اثر ارتباط یک برنامه با سرور خود این قلابی بودن برنامه نمایان شود .

بستن این دسترسی ها به چندین صورت امکان پذیر است که دو مورد آن بسیار متداول تر میباشد :

1 – بستن دسترسی برنامه از طریق فایروال ویندوز

2 – بستن دسترسی از طریق آنتی ویروس ها یا اینترنت سکیوریتی ها

—————————————–

در این آموزش قصد داریم نحوه بستن این دسترسی را توسط فایروال بررسی کنیم .

بستر آموزشی این آموزش ویندوز 8.1 میباشد اما لازم به ذکر است که این مراحل دقیقا در ویندوز های 8 ، 7 ، ویستا به همین شکل میباشد .

 

1 – برای شروع ابتدا به کنترل پنل سیستم عامل خود بروید و سپس وارد Windows Firewall شوید .

Untitled-1

2 – حال پس از باز شدن صفحه مورد نظر در قسمت لینک های سمت چپ صفحه بر روی Advanced Settings کلیک کنید

هنگامی که صفحه مورد نظر باز شد همانند تصویر زیر یک برنامه را که میخواهید دسترسی آن را ببندید انتخاب کرده و سپس به بخش Properties بروید .

Untitled-2

 

3 – پس از باز شدن بخش مورد نظر میتوانید تغییرات دلخواهی را که میخواهید روی برنامه اعمال کنید . در این جا برای بستن دسترسی برنامه به اینترنت فقط کافیست گزینه Block this Connection را فعال کرده و سپس تغییرات را ذخیره و Apply کنید . همانند تصویر زیر :

Untitled-3

خب موفق شدید . پس از ذخیره این تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر به اینترنت وصل نخواهد شد .

نکته مهم :

گاهی برخی برنامه ها چندین بخش ارتباطی با اینترنت دارند که برای قطع کامل ارتباط آن ها به اینترنت باید تمامی سرویس های ارتباطی آن ها را قطع کرد . برای مثال در همین آموزش سرویس ارتباطی Bonjour دارای 4 بخش مختلف برای دسترسی به اینترنت میباشد که ما برای بستن کامل این دسترسی باید تمامی این 4 سرویس را Block کنیم .

 سوالات و مشکلات را پیرامون این آموزش در بخش مرتبط با ویندوز خود مطرح کنید :

http://oslearn.ir/forum/forum-5.html

منبع : او اس لرن | http://OSLearn.ir
نویسنده : Mahdi Fatemian



برچسب ها :