منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش نصب آخرین نسخه ی شبیه ساز GNS3 بر روی اوبونتو از طریق سورس مخازن

نوشته شده توسط .

نرم افزار GNS3 یک برنامه ی کاملا قدرتمند و پرکاربرد می باشد که با استفاده از آن می توان به صورت کاملا گرافیکی انواع شبکه های پیچیده را طراحی و شبیه سازی کرد.

این نرم افزار یک مکمل واقعی برای آزمایشگاه های مهندسی شبکه،مدیران،دانشجویان و افرادی که تمایل به کار در زمینه ی شبکه دارند و می خواهند مدارک Cisco مانند CCNA,CCNP,CCIP,CCIE و مدارک Juniper مانند JNCIA,JNCIS,JNCIE و مدارک شرکت Redhat مانند RHCE,RHCT و مدارک شرکت Navell مثل CLP و مدارک شرکت Microsoft مانند MSCE و MSCA را دریافت کنند مفید و کاربردی خواهد بود.

با استفاده از شبیه ساز قدرتمند GNS3 نیز می توان ویژگی ها و امکانات Cisco IOS, Juniper JunOS را مشاهده کرد و همچنین به صورت مجازی با آنها کار کرد و آنها را پیکربندی کرد.این برنامه یک نرم افزار آزاد و رایگان می باشد که تحت مجوز GNU GPL v2 و برای انواع سیستم عامل ها از جمله گنو/لینوکس،Mac OS X  و ماکروسافت ویندوز  منتشر می شود.

برای نصب آخرین نسخه ی نرم افزار GNS3 بر روی اوبونتو کافی است دستورات زیر را در ترمینال وارد کنید :

sudo add-apt-repository ppa:gns3/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install dynamips gns3

بعد از نصب و اجرای GNS3 به منوی Edit > Preferences >Dynamips بروید و بر روی گزینه ی Test Setting کلیک کنید تا گزینه ی Successfully started نمایاین شود.

gns3-quick-start-linux-

gns3-quick-start-linux-

GNS3

GNS3

نوشته آموزش نصب آخرین نسخه ی شبیه ساز GNS3 بر روی اوبونتو از طریق سورس مخازن اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , , ,