منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش نصب Steam و اجرای بسیاری از بازی های ویندوز در فدورا و اوبنتو

Steam

درود Steam یک برنامه ساخت شرکت Valve می باشد که برای دانلود و نصب بازی های اورجینال این شرکت برروی سیستم عامل های MAC , LINUX , WINDOWS ساخته شده است. این  برنامه ابتدا در اوبنتو و حالا در فدورا قابل نصب می باشد. از فواید این نرم افزار اجرای بسیاری از بازی های ویندوز نظیر Call of Duty , Resident Evil, Conter , … در سیستم عامل لینوکس بدون استفاده از شبیه ساز Wine می باشد. همچنین می توان توسط این برنامه از اخبار و تریلرهای بازی های در حال ساخت مطلع شد. 

 

آموزش نصب در فدورا  :

 

برای نصب برنامه ابتدا باید مخزن Rpmfusion  را به فدورا اضافه نماییم. برای اینکار ابتدا ترمینال را باز کرده و دستور su را در آن وارد نمایید و سپس پسورد خود را وارد نمایید تا به حالت root بروید. حال دستور زیر را در ترمینال وارد کرده و Enter را بزنید . کمی صبر کنید تا پیغامی مبنی بر اطمینان برای اضافه شدن مخزن به فدورا مشاهده شود. و سپس حرف y به معنای yes را وارد کرده و Enter را بزنید.

su -c 'yum localinstall --nogpgcheck  http://download1.rpmfusion.org/free/fedora/rpmfusion-free-release-$(rpm -E %fedora).noarch.rpm http://download1.rpmfusion.org/nonfree/fedora/rpmfusion-nonfree-release-$(rpm -E %fedora).noarch.rpm'

حال با دستور زیر برنامه Steam را برروی فدورا نصب نمایید:

yum install  steam

 

آموزش نصب در اوبنتو :

ابتدا برنامه Steam رو از این لینک دانلود و توسط برنامه Ubuntu Software Center  برروی اوبنتو نصب نمایید.

 

بعد از نصب Steam را اجرا و آپدیت نمایید. (حجم تقریبی آپدیت ۱۸۶ مگابایت) . و بعد از آپدیت برروی Creat New Account کلیک نمایید.

 

InstallSteam00

 

در قسمت بعد نام اکانت و پسورد خودتون رو وارد نمایید و برروی Next کلیک نمایید. (توجه داشته باشید که پسوردتون باید طولانی باشه مثل شماره موبایلتون)

 

InstallSteam01

 

باقی مراحل رو طی کنید و ایمیلتون رو وارد نمایید تا کادر زیر نمایش داده شود. کمی صبر کنید تا اطلاعات شما آپدیت شود اینکار ممکنه چندین دقیقه طول بکشه.

 

InstallSteam02

 

بعد از اتمام کار برنامه به طور اتوماتیک باز میشه و شما می توانید از طریق گزینه Add Game لیست بازی های موجود رو بگیرید و اقدام به نصب نمایید. توجه داشته باشید که برای نصب برخی از بازی ها باید اکانت Steam خریداری بکنید . اما به زودی آموزش هایی در مورد نصب بازی و دور زدن Steam براتون می ذارم.

 

InstallSteam03



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,