منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آینده زنجان لاگ

زنجان لاگ در سومین سال زندگی خودش بسر میبره و تصمیم گرفتم افکار خودمو درباره آینده زنجان لاگ در اینجا مستند کنم تا در ادامه پست های زنجان لاگ شاید به یه جایی رسیدیم.

به نظر من زنجان لاگ به اهداف اولیش دست پیدا کرده و حالا باید برای کمال خودش برنامه ریزی کنه و خودش رو از یه اجتماع شخص محور به یک سیستم تبدیل کنه.

لیست پیشنهاد های من برای این هدف :

۱ . جدی تر کردن دادن حق اشتراک ماهانه و توبیخ افراد در صورت عدم تمکین از قوانین لاگ ( مسلما هر پیشرفتی در سایه نظم صورت میگیره و باید این نظم رو برقرار کنیم )

۲ . برگزاری جلسات عمومی لاگ به صورت فصلی برای جذب نفرات جدید و ترویج دنیای اپن سورس و باز نگه داشتن فضای لاگ

۳ . ادامه دادن جلسات تخصصی و منظم فعلی و در صورت امکان گسترش دامنه آنها

۴ . تعریف پست های مختلف مسئولیتی برای حیاط لاگ و برگزاری انتخابات ازاد بین افراد لاگ به صورت دوره ای و تحویل مسئولیت های مختلف به افراد مختلف ( حس کار برای زنجان لاگ واقعا پایینه الان بنظرم )

۵ . برگزاری جلسات پولی برای افرادی که قصد آشنایی با لینوکس را دارند توسط مجموعه ای از اعضای منتخب لاگ و دادن درصدی از حق این کلاسها به صندوق لاگ

۶ . تقویت بنیه صندوق لاگ توسط موارد فوق الذکر یا موراد پینهادی دیگر

۷ . تعریف پروژه های علمی اقتصادی مبتنی بر اپن سورس ( محصول ) و کمک ( مالی / علمی ) در راستای اتمام این پروژه ها

۸ . تعویض سیستم سایت لاگ

۹ . جذب اعضای خفن دولتی و دانشگاهی ( تجربه نشون داده شدیدا به درد میخورن )

۱۰ . برگزاری پیکنیک های تفریحی برای تفریح اعضا و بالا بردن حس برادی بین نفرات

 

پی نوشت :‌

۰ . مسلما بعضی از موارد بالا خیلی کلی هست و باید با بحث کاملتر بشه ، از همه تقاضا دارم بر اساس منطق و عدالت بنویسن و حتما بنویسن و ار بحث های شفاهی خود داری کنن تا هم ثبت شه و به یه جایی برسیم و هم از برخوردها و استحکاک های بی مورد جلوگیری بشه

۱ . بعضی از اعضا معتقدا که اکثر این کار ها باعث شلوغی بی دلیل لاگ خواهد شد ، در جواب دوستان باید بگم به نظر این حقیر میشه کلاس ها رو رتبه بندی کرد و در یک کلاس پیشرفته مسلما حصور علاقه مندان بی دلیل است و با روشهایی این قضیه را مدیریت کنیم. مثلا تقسیم کلاسها به جلسات عمومی و تخصصی.

۲. مدینه ی فاضله من چند سطح از این رویا جلوتره ، دوست دارم شرکتی بسازیم بر اساس این دیدگاه ها که توش از کار کردن لذت ببریم ، دوست دارم دانشگاه خصوصی درست کنیم که نیروهایی بر طبق فلسفه و تکنولوژی های آزاد / متن باز تربیت کنه و مرکز رشد خصوصی داشته باشیم که به نیروهای مستعد امکانات لازم رو بده و شهری داشته باشیم که دنیای نرم افزاریش بر طبق این منش باشه و در نهایت الگوی کشور بشه و اونم تغییر بده \':)\'

 

از اینکه با حوصله این نوشته رو خوندین ممنونم



برچسب ها :