منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اتفاقات اخیر پاریس و مقایسه اون با عراق، سوریه، افغانستان و …


اول از هر چیز موضع خودم در رابطه با اتفاقات اخیر پاریس:
من فکر میکنم یه حمله تروریستی تو پاریس انجام شده و همونطور که اگه این اتفاق برای ما میوفتاد این موج همدردی هیچ دردی از ما درمون نمیکرد، الان هم زیاد با این جریان موافق نیستم و برای همین هم خودم رو زیاد قاطی این جریانات نمیکنم. پس موضع من: نه مخالف و نه موافق ...

خوب حالا  بریم سر اصل داستان:
یه سری هستن که تا یه اتفاقی تو اروپا ( مثل اتفاقات شارلی ابدو و یا اتفاقات اخیر پاریس) میوفته و همدردی جامعه رو میبینن شروع میکنن که آآآی مگه مردم بقیه دنیا آدم نیستن !!! چرا هفته پیش که تو فلان کشور تو خاورمیانه شونصد نفر کشته شدن صداتون در نیومد؟‌ و به مردم هزار تا انگ غرب زدگی میچسبونن.

به نظر من این مقایسه از اساس اشتباه و نمیشه خاورمیانه ای رو که از سر تا پاش ناامنی میباره رو با اروپایی مقایسه کرد که  این جور اتفاقات توش یه اتفاق غیر معمول به حساب میاد. توی خاورمیانه اگه هفته ای باشه که توش عملیات تروریستی (استشهادی) رخ نده، باید تعجب کرد و این اتفاقات به یه امر روزمره تبدیل شده. اما تو اروپایی که به کوچکترین حقوق شهروندان توش اهمیت داده میشه و از قبل براش فکر شده نمیشه گفت که عملیات تروریستی یه موضوع عادی هستش و عکس العمل بین‌المللی به اون باید مشابه موارد مشابه تو خاورمیانه باشه.



برچسب ها : ,