منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار نسخه آزمایشی Valve Steam برای لینوکس

دیروز شرکت Valve خبر خوشحال کننده برای بسیاری از کاربران سیستم عامل‌هایی که از هسته لینوکس (Linux) استفاده می‌کنند مانند اوبونتو، Fedora و … منتشر کرد که در این خبر از نسخه آزمایشی برنامه مدیریت بازی Steam برای لینوکس پرده برداری شد. این خبر به معنای امکان استفاده از صدها بازی گرافیکی و جذاب از کمپانی بزرگ بازی سازی دنیا مانند Atari، Electronic Arts، SEGA، THQ، Capcom، Activision و … به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه در لینوکس است که مشکل بسیاری از کاربران خانگی در مورد کمبود بازی‌های با کیفیت بالا برای لینوکس را حل می‌کند.

قبل از این کاربران سیستم عامل لینوکس که به نصب و استفاده از Steam علاقه داشتند مجبور بودند با نصب نرم افزار Wine و شبیه سازی محیط ویندوز در سیستم عامل خود این کار را انجام دهند که در نهایت نیز با انجام تمامی مراحل باز هم بسیاری از بازی‌ها توسط این روش قابل اجرا نبودند.

خصوصیات نسخه آزمایشی Linux Steam

البته نسخه آزمایشی انتشار یافته از این برنامه هم اکنون تنها بر روی Ubuntu 12.04 قابل اجرا است اما توسعه دهندگان این نرم افزار شرکت Valve با توجه به بازخورد کاربران قصد دارند به زودی برای دیگر توزیع محبوب لینوکس نیز امکان استفاده از Steam و لذت بردن از بازی‌های انتشار یافته توسط این برنامه را محیا کنند.

همچنین در این نسخه قابلیت Big Picture که در آموزش تبدیل سیستم خود به کنسول بازی توسط Steam Big Picture با آن برای اجرای بازی‌ها توسط سیستم خود در صفحه نمایشگر بزرگ LED و یا LCD به همراه استفاده از دسته بازی کنسول آشنا شدیم وجود دارد. در زمان نوشته شدن این خبر در مجموع 26 بازی مختلف برای کاربران سیستم عامل Ubuntu توسط این برنامه تهیه شده است که در بین این بازی‌ها خوشبختانه عناوین معروفی همانند World of Goo و Team Fortress 2 به صورت رایگان قابل دانلود و بازی کردن هستند. برای اطلاع از لیست کامل بازی انتشار یافته برای این سیستم عامل نیز می‌توانید به لینک Store Steam Powered Linux مراجعه کنید.

آموزش نصب این نسخه در اوبونتو 12.04

برای نصب نسخه مخصوص اوبونتو 12.04 برنامه Steam و شروع به بازی توسط این برنامه نیاز است که ابتدا فایل Steam.deb را از سایت رسمی این برنامه دانلود کرده و با اجرای آن در Ubuntu خود آن را نصب کنید.

\"نصب

پس از نصب این نسخه از برنامه Steam از شما خواسته می‌شود که کد فعال سازی نسخه آزمایشی لینوکس آن را وارد کنید که اگر قبلاً در این سرویس عضو نبوده‌اید و کدی به ایمیل شما ارسال نشده است با انتخاب گزینه What email Message? i dont have it می‌توانید منتظر دریافت این کد از طرف Valve در ایمیل خود باشید. در نهایت نیز با نصب و فعال سازی این برنامه در سیستم عامل Ubuntu خود همچون نسخه مخصوص ویندوز و Mac این برنامه می‌توانید شروع به دانلود و اجرای بازی مورد علاقه خود از طریق Store مخصوص این برنامه کنید.

\"اجرای

در صورتی که در هنگام اجرای هر یک از بازی انتشار یافته از این نسخه با مشکلی مواجه شدید به احتمال زیاد نیاز است که از آخرین نسخه درایو کارت گرافیک خود برای سیستم عامل اوبونتو استفاده کنید که با مراجعه به سایت رسمی تولید کننده کارت گرافیک خود به سادگی می‌توانید فایل نصاب درایو جدید را دانلود و بر روی سیستم نصب کنید.

با توجه به اینکه هم اکنون Steam توانسته است 50 میلیون کاربر را با بیش از 2000 عنوان بازی موجود در این سیستم جذب کند پیش بینی می‌کنیم به زودی با انتشار نسخه نهایی این برنامه برای سیستم عامل لینوکس، کاربران لینوکس نیز رو به استفاده از این برنامه برای تهیه و بازی کردن عناوین محبوب بازی جهان بیاورند.

[Steam for Linux Beta Now Available]



برچسب ها : , , ,