منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار نسخه جدید Chakra همراه با ظاهر Ronak

خیلی وقت بود روی این وبلاگ خبری از پروژه چاکرا نبود. خبر خوب این است که یکشنبه هفته آینده نسخه ۲۰۱۲٫۲ چاکرا با اسم رمز ارشمیدوس منتشر خواهد شد. جالب است که بدانید برخلاف اوبونتو که از اسم حیوانات عجیب و غریب و برخلاف فدورا که اسم های عجیب و غریب تر مثل ساندویچ نمی دونم چی چی نام گذاری می کنند \':D\' در پروژه چاکرا از اسامی بزرگان و مشاهیر دنیا استفاده می شود که این بار قرعه به نام ارشمیدوس دانشمند یونانی افتاده است. (سال گذشته این موقع ها اسم کوروش بزرگ برای نسخه ۲۰۱۱.۲ انتخاب شد) .

این نسخه نسبت به قبل بهبودهای زیادی داشته که لیست کامل آن در موقع انتشار بر روی سایت چاکرا معرفی خواهد شد ولی مهمترین تغییر آن استفاده از آخرین نسخه KDE یعنی نسخه ۴٫۸ خواهد بود که فکر می کنم بعد از توزیع های رولینگی مثل Arch Linux و Gentoo اولین توزیعی است که به صورت رسمی و همراه با مدیای نصب خود KDE 4.8 را منتشر می کند.

و اما خبر بهتر این است که بالاخره بعد از ۱ سال و شایدم بیشتر از ۱ سال چاکرا پوست اندازی می کند و با ظاهری جدید به استقبال کاربران خود می رود. در پروژه چاکرا علاوه بر اینکه نسخه های اصلی که هر ۶ ماه بعد از انتشار KDE منتشر می شود دارای نامی برگرفته از مشاهیر سراسر دنیا است, پوسته ها و ظاهر آن که به اصطلاح Artwork گفته می شوند هریک دارای یک اسم می باشند که این اسامی معمولا با نام یک دختر منتشر می شود. نسخه قبلی از نام Neda (نام دختر فارسی) استفاده شد و این بار بعد از یک سال برای ظاهر جدید از نام Ronak که یک نام کردی برای دخترهاست استفاده شده است.

ظاهر و آرت ورک Ronak این بار توسط شهرزاد عزیز و با کمک من در بخش طراحی Ksplash و KDM طراحی شده که جا دارد از همین جا کمال تشکر را از او داشته باشم. شهرزاد را اکثر دوستان نزدیک من و دوستان شبکه های اجتماعی لینوکسی و با محوریت نرم افزار آزاد و اوپن سورس می شناسند و نیازی به معرفی نیست (می توانید از این لینک اکانت آیدنتیکا او را دنبال کنید) او از این پس طراح جدید پروژه چاکرا خواهد بود و قرار است تا عادت کردن کامل به شزایط کاری در این پروژه,  من در کنار او باشم و پس از آن به تنهایی آرت ورک چاکرا را هندل کند و خوشبختانه کمی از سنگینی کارهای من در چاکرا کم میشود.

ظاهر Ronak همانند آرت ورک Neda شامل والپیپر / تم پلاسما / KDM / Ksplash / ظاهر جدید نصاب چاکرا خواهد بود که نمایی کلی را از ظاهر جدید چاکرا در نسخه آینده در اسکرین شات های زیر می بینید. همچنین اگر تمایل دارید ظاهر جدید چاکرا را قبل از انتشار آن بر روی سیستم خود داشته باشید می توانید مخازن Testing را بر روی سیستم خود فعال کنید و مجموعه پکیج با نام Ronak را با استفاده از pacman بر روی سیستم خود نصب کنید.

\"\"

\"\"

 

پی نوشت ۱: همانطور که بر روی فروم و میلینگ لیست توسعه چاکرا هم ذکر شده این نسخه از چاکرا تقدیم شده است به تمام دوستداران پروژه چاکرا و علی الخصوص کاربران و مردم ایران که بیشتر از هرچیز عاشق مردم دنیا و صلح در سراسر جهان هستند… \':)\'

پی نوشت۲: ۴۱

\"Add



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,