منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اهمیت سطل آشغال

با سلام

من چند روزی است که سرگرم ساختن یک LiveCD از سیستم خودم بودم. چون تقریبا برنامه‌هایی  که باید یک دسکتاپ داشته باشه رو روش نصب کردم.

هدفم از این کاراین بود که به هرکسی که از من ubuntu بخواد دوتا cd بدم. یکی اوبونتو نسخه‌ی اصلی و یکی هم همین اوبونتویی که خودم برنامه‌هاشو از قبل تنظیم کردم.

البته شدیدا بهش پیشنهاد میکنم که از اوبونتوی اصلی استفاده کنه ، پس حتما میگید که چرا این یکی اوبونتوی خودم رو هم میدم خوب معلومه چون میخوام طرف مقابل قشنگ شیرفهم بشه که در گنو/لینوکس خیلی از کارهایی رو که بخواد میتونه انجام بده ولی حسن گنو/لینوکس به اینه که شما رو در استفاده از نرم‌افزارها آزاد میزاره و هرچی رو که شما بخواهید نصب میکنه نه هرچی رو که خودش بخواد.

احتمالا  لیست نرم‌افزارهایی رو که نصب کردم رو در یک پست مینویسم.

روش ساختن LiveCD رو هم بیان میکنم.

یک خبر خوب :احتمالا یک نسخه از Export افزونه‌ی ScrapBook خودم رو هم که تقریبا تمام صفحات راهنمایی که من پیدا کردم است را هم پیوست DVD خواهم کرد.اگر در مورد ScrapBook بیشتر بدانید به وبلاگ Ubuntublog سری بزنید. لینکهای مستقیم آموزش فایرفاکس هم ایناست:

۱- صفحه اول

۲- صفحه دوم

۳- صفحه سوم

۴-  صفحه چهارم

۵-  صفحه پایانی

اما عنوان پست که چرا سطل آشغال مهم است. چون در صورت غفلت شما ممکن است به شدت سرعت سیستم را پایین بیاورد.پس برای مدیریت سطل آشغال به نکات زیر توجه کنید:

۱- هیچ وقت خالی کردن آن را فراموش نکنید هر روز یا حداقل هر هفته.

۲- برای پاک کردن بعضی از محتویات سطل آشغال احتیاج به کاربر ریشه دارید برای این کار ابتدا sudo nautilus  را اجرا وسپس به آدرس home/mohammad/.local/share/Trash/files بروید و آن را خالی کنید (پاک نکنید)

۳- در صورتیکه مثل من از پنجره‌ی ناتیلوس ریشه زیاد استفاده می‌کنید حتما (تاکیدی) سطل آشغال کاربر ریشه را نیز خالی کنید.

تا سطل آشغالی دیگر بدرود.

یا علی




برچسب ها :