منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اوبونتو بر روی اسمارت فون‌ها, تلویزیون‌های هوشمند و تبلت‌ها

هدف بعدی کنونیکال تا سال ۲۰۱۴ : اوبونتو بر روی اسمارت فون ها و تلویزیون های هوشمند و تبلت ها… این تیتر خبری بود که بعد از صحبت های مارک شاتل‌ورث بنیانگزار شرکت کنونیکال و اوبونتو (همچنین از توسعه دهندگان سابق Debian) در UDS-P در خروجی سایت های خبری IT قرار گرفت. ( UDS نشست های ۶ ماهه تیم توسعه اوبونتو است که به منظور اتخاذ تصمیم های راهبردی برای نسخه آتی اوبونتو به صورت دوره ای برگزار می شود) مارک در مصاحبه ای که با وبلاگ خبری غیر رسمی اوبونتو موسوم به OMG Ubuntu داشت اعلام کرد که در برنامه ۲ سال و نیم آینده کنونیکال و تا سال ۲۰۱۴ , اوبونتو را بر روی اسمارت فون ها و تلویزیون های هوشمند و تبلت ها هم خواهیم دید.

\"\"

حال بعد از گذشت حدود ۱ ماه از نشست UDS-P یکی از توسعه دهندگان اوبونتو به نام Michael Hall بر روی وبلاگ شخصی اش تصاویری از اوبونتو بر روی اسمارت فون موتورولا منتشر کرده که البته این تصاویر به صورت پیشنهادی و در حد یک ایده بوده و از وجود خارجی آن و نسخه‌ی آزمایشی خبری در دست نیست.

\"\"تصویر بالا دسکتاپ Ubuntu Unity و لانچر معروف آن را نشان می دهد که نشان از آن دارد که تیم توسعه اوبونتو قصد استفاده از آن را در گوشی های موبایل هم دارند. همچنین Indicatorها و پنل بالای صفحه هم احتمالا در نسخه موبایل اوبونتو و احتمالا تبلت هم وجود خواهد داشت.

\"\"البته باز هم می گویم که این تصاویر اصطلاحا تصاویر ذهنی توسعه دهندگان (Mockup) است که منتشر شده و ممکن است تا انتشار نسخه نهایی تغییرات زیادی در آن صورت گیرد… اگر شما هم دستی در توسعه نرم افزارهای آزاد و اوپن سورس دارید یا تمایل به همکاری با تیم توسعه اوبونتو بر روی اسمارت فون ها دارید می توانید از طریق کانال آی.آر.سی #ubuntu-phone بر روی سرور FreeNode به این تیم بپیوندید و در توسعه آن مشارکت داشته باشید…

و اینکه نظر شما چیست ؟ آیا سیستم عامل اوبونتو بر روی دستگاه های قابل حملی مثل اسمارت فون‌ها و تلویزیون های هوشمند و تبلت ها همچون نسخه دسکتاپ و سرور آن با اقبال عمومی مواجه خواهد شد ؟

\"\"

با افتخار منتشر شده و اختصاصی برای سایت WinBeta

\"Add



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,