منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اولین نسخه آزمایشی KDE 4.8 برای تست آماده است

جامعه KDE اولین بتا از نسخه ۴.۸ میزکار KDE را منتشر کردند. این انتشار آزمایش کنندگان را مورد هدف قرار داده است و شامل پیش‌نمایشی از امکانات نسخه اصلی ۴.۸ و تغییراتی که به میزکار پلاسما، برنامه‌ها و زیرساختِ پلتفرم‌ها اعمال شده است، هست.

\"\"

KDE SC 4.8 Beta 1 شامل پشتیبانی از Qt Quick در فضای کاری پلاسما است. ویجت device notifier کاملا توسط QML بازنویسی شده است و از اجزای جدید پلاسما استفاده می‌کند. جهت افزایش کارایی، همزمان با بروزرسانی ظاهر، نمایش فایل در دلفین مجددا بازنویسی شده است. توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که دیگر تغییرات بزرگی در این نسخه اعمال نخواهد شد و تمرکز بیشتر بر روی رفع اشکالات خواهد بود.

جزئیات بیشتر در خصوص این انتشار در گزارش انتشار رسمی و صفحه‌ی KDE SC 4.7.80 قابل مشاهده است. کدمنبع و بسته‌های باینری برای تعدادی از توزیع‌های لینوکس قابل دریافت است. از کسانی که از این نسخه‌ی آزمایشی استفاده می‌کنند درخواست می‌شود هر نوع مشکل و باگی را گزارش کنند.

گواهینامه‌ی KDE، ترکیبی از گواهینامه‌های LGPLv2، BSD، MIT و X11 برای کتابخانه‌های اصلی و GPLv2 و GPLv3 برای برنامه‌ها است. انتشار پایدار فعلی نسخه ۴.۷.۳ است.

(منبع)



برچسب ها : , ,