منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اوپن سوزه ۱۲.۲ منتشر شد

بعد از حدود دو ماه تأخیر بالاخره امروز (۱۵ شهریور) نسخه ۱۲.۲ توزیع محبوب اوپن سوزه (openSUSE) ارائه گردید. این نسخه بر پایه کرنل ۳/۴ لینوکس ساخته شده و با میزکارهای KDE 4.8.2 و Gnome 3.4.2 تقدیم علاقه‌مندان می شود. همانند نسخه قبل در این نسخه نیز KDE، میزکار پیش فرض خواهد بود.

ویژگی‌های جدید

به لطف بروزرسانی کرنل و نسخه 44 systemd، توسعه دهندگان ادعا می کنند که اکنون اوپن سوزه هم در زمان بوت و هم در عملکرد سریعتر از قبل شده. استفاده از glibc 2.15 باعث بهبود کارایی بسیاری از عملیات بخصوص بر روی سیستم های ۶۴ بیتی شده است. دیگر تغییرات به وقوع پیوسته شامل استفاده از نسخه 2.0.0 گراب و Plymous برای فرایند آغاز کار می باشد.

\"\"

بسته‌های جدید و به‌روز شده عبارتند از: لیبره آفیس ۳/۵، گیمپ ۲/۸، نسخه ۲/۴ نرم افزار ویرایش عکس Krita، نسخه ۲/۵ از موزیک پلیر Amarok، ‏GCC 4.7.1 ،X.org 1.12 ،QT 4.8.1‎ و فایرفاکس 14.0.1 (که با به‌روزرسانی سیستم به نسخه ۱۵ ارتقا پیدا می کند) و Inkscape 0.48.3.1. مرورگرهای کرومیوم و Rekonq، نرم افزار Scribus و پخش کننده موزیک Tomahawk از دیگر نرم افزارهای ارائه شده هستند.

با توجه به اینکه از اوایل آگوست نسخه 4.9 KDE ارائه شده بود، توسعه دهندگان با وجود دو ماه تأخیر در ارئه و همچنین درخواست‌های زیاد کاربران، عنوان کردند که به دلیل مسائل مربوط به پایداری، تصمیم به باقی ماندن با سری 4.8 KDE گرفته‌اند. با اینحال کاربرانی که تمایل به ارتقای KDE به نسخه 4.9 دارند می توانند آن را به لیست مخازن خود اضافه کرده و دریافت نمایند. همچنین کاربران می توانند میزکارهای مینیمال و سبک XFCE 4.10 و یا LXDE را دریافت نمایند که هردو با بهبودهایی نسبت به قبل ارائه شده اند.

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه جدید به همراه لیست کامل تغییرات در نکات انتشار آن یافته می شود.

دریافت

اوپن سوزه ۱۲.۲ برای دانلود برای سیستم‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی در این آدرس قرار دارد. نکته آخر اینکه توسعه دهندگان به کاربرانی که قصد ارتقای نسخه قبلی به این نسخه را دارند  گوشزد کرده اند که برخی اجزای میزکار در نسخه 12.2 به سرویس های ارائه شده توسط systemd وابسته اند بنابراین از این کاربران خواسته شده است تا در صورت بروز مشکل، قبل از هرگونه گزارش باگ، ابتدا systemd را راه اندازی نمایند.

منبع



برچسب ها : , , ,