منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اپلیکیشن Anki ، جعبه لایتنر همه فن حریف!

نوشته شده توسط .

یکی از بهترین روش های به خاطر سپردن چیز های مختلف استفاده از جعبه لایتینر است.  لایتنر در واقع روش علمی یادگیری است که بر مبنای آن آموخته‌ها از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلندمدت منتقل می‌شوند. بی اف اسکینر دانشمند روان شناس، نویسنده و مخترع آمریکایی، می گوید:

اگر چه ممکن است یک درس که از مطالب زیادی تشکیل شده را به طور ناقص (مثلاً ۷۰٪) یاد بگیریم، اما یک مطلب (مثلاً معنی یک لغت) را ممکن نیست ناقص(مثلاً ۷۰٪) یاد بگیریم. یا کامل(یعنی ۱۰۰٪) یاد می‌گیریم، یا اصلاً یاد نمی‌گیریم(یعنی ۰٪) پس یک لغت لازم است دائم تکرار شود تا به حافظهٔ بلندمدت منتقل شود.

از بهترین جعبه لایتنر های لینوکسی Anki است. Anki بجز نسخه لینوکسی نسخه های رسمی دیگری نیز دارد؛ ویندوز ، مک ، اندروید ، iOS ، و نسخه وب. پس می توانید همه جا از جعبه لایتینر خود استفاده کنید و حتی اگر در پلتفرم دیگری هستید از نسخه وب آن بهره ببرید.

جدا از چند سکویی (Cross Platform) بودن Anki کامل بودن ، داشتن افزونه های بسیار ، امکانات متنوع ، کارت های از پیش تهیه شده و… به قدرت این نرم افزار افزوده است. تنها مشکلی که در نرم افزار به چشم می خورد پشتیبانی نکردن از RTL است که آن هم با ویرایش HTML درست می شود.

برای نصب آخرین ویرایش از این نرم افزار به سایت رسمی Anki مراجعه کنید:

دریافت Anki

ویدیو های آموزشی

دریافت فلش کارت بیش از ۴۰۰۰ لغت متداول انگلیسی را با لهجه‌ی آمریکایی

نوشته اپلیکیشن Anki ، جعبه لایتنر همه فن حریف! اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , ,