منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اینتل گزارش‌های مبنی بر دست کشیدن از MeeGo را رد کرد

اینتل به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه می‌خواهد از توسعه MeeGo دست بکشد پاسخ داد و گفت همچنان به اپن سورس متعهد است. در گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده بود حدس زده شده بود که اینتل می‌خواهد از ادامه توسعه میگو به دلیل «کمی اشتیاق تولیدکنندگان گوشی و تبلت برای این پلتفرم» به طور موقت خاتمه دهد. میگو در فوریه ۲۰۱۰ در زمانی که اینتل و نوکیا توسعه موبلین و می‌مو را تحت حمایت بنیاد لینوکس قرار دادند ساخته شد.

\"\"

بر اساس گزارش Digitimes انتظار می‌رفت که اینتل بر روی اندروید یا ویندوز فون در سال ۲۰۱۲ تمرکز کند. با این حال اینتل به رسانه‌های آمریکا گفت:

ما به اپن سورس و میگو متعهد باقی می‌مانیم، و در کنار community برای کمک در توسعه و تحقق نیازهای مشتریان و کاربران تلاش میکنیم.

اینتل در حال حاضر تنها شرکت بزرگ در حال کار بر روی میگو است. نوکیا، شریک اصلی اینتل در توسعه میگو، خود را متعهد به تنها ارائه یک گوشی مبتنی بر میگو، N9، آن هم در بازارهایی غیر از ایالت متحده و بریتانیا می‌داند و پس از آن به طور کامل به سمت Windows Phone 7 حرکت خواهد کرد. تعدادی از نت‌بوک‌های ارزان قیمت تا به حال با سیستم عامل MeeGo ارائه شده‌اند، اما این تنها در کنار طیف وسیعی از سیستم عامل‌های دیگر است. اینتل پیش از این گفته بود به دنبال راه‌اندازی میگو در وسیله‌های نقلیه و دیگر بازارهای در دسترس است.

(منبع)



برچسب ها : , , , , , ,