منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بازگردانی گراب ۲ پس از نصب ویندوز

اخیراً مجبور شدم ویندوز ۷ نصب شده بر روی کامپیوتر منزل رو به دلیل ماندگاری بالا و پایداری بیش از حد، از نو نصب کنم! همونطور که میدونید بعد از نصب ویندوز، گراب از روی سیستم پاک خواهد شد.

در اوبونتو ۱۳٫۰۴ هر چی تلاش کردم نتونستم طبق نسخه ای که برای شما پیچیده بودم (آموزش تعمیر و بازگردانی بوت لودر گراب) گراب رو برگردونم! با کمی جستجو در اینترنت ابزاری رو پیدا کردم که عنوان آن Boot Repair نام داشت و توسط آن به راحتی میتوان بوت لودر گراب رو تعمیر و ترمیم نمود.

ابتدا بطور Live باید وارد اوبونتو شوید. مطمئناً به دلیل از بین رفتن گراب نمیتوان از روی هارد، اوبونتو را اجرا کرد! برای این کار میتونید از طریق حافظه فلشی که قبلاً بر طبق این آموزش بوتیبل کردید، این کار را انجام دهید.

خب! مطمئناً اولین کاری که باید انجام شود؛ نصب آن است!

همانطور که در آموزشهای قبلی اشاره شد برای نصب برنامه از طریق خط فرمان کافیست کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+T را بطور همزمان بفشارید تا ترمینال در پنجره جدیدی باز شود.

سپس دستور زیر رو در خط فرمان تایپ کرد و کلید اینتر را بفشارید:

sudo add-apt-repository ppa:yannubuntu/boot-repair

در ادامه پسورد کاربر ریشه از شما خواسته خواهد شد.

یادآوری: توجه داشته باشید که در محیط ترمینال٬ هنگام تایپ پسورد٬ به خاطر امنیت بیشتر حتی بصورت علامت ستاره نمایان نخواهد شد. لذا نگران کار نکردن صفحه‌کلید نباشید! شما همچنان به تایپ پسورد ادامه بدید و در انتها کلید اینتر را بفشارید.

نکته: ممکن است در ادامه؛ خط فرمان سؤالی از شما مبنی بر اینکه که آیا مایل به ادامه روند کار میباشید٬ از شما بپرسد و شما با فشردن کلید اینتر خط فرمان را یاری کنید!

پس از نصب موارد لازم توسط دستور فوق٬ دستور زیر را اجرا کنید:

sudo apt-get update

و پس از آن٬ نوبت به دستور زیر میرسد:

sudo apt-get install -y boot-repair

و در ادامه منتظر بمانید تا فرآیند نصب به پایان برسد.

بعد از اینکه نصب به سرانجام رسید٬ Dash را همانند تصویر زیر گشوده و عبارت Boot Repair را تایپ کرده و با نمایان شدن آیکون نرم‌افزار بر روی آن کلیک کنید؛ در صورت درخواست رمز کاربر ریشه٬ با وارد کردن پسورد٬ به باز شدن ابزار مذکور کمک کنید.

\"\"تصویر بعدی پنجره باز شده در برنامه را نشان میدهد که براحتی میتوانید با کلیک بر روی گزینه Recommended repair بوت لودر مربوطه را نصب نمایید.

\"\"پر واضح است که با کلیک بر روی Advanced options به تنظیمات بیشتری دسترسی خواهید داشت.

تصویر زیر گزینه های مهم بخش تنظیمات پیشرفته را به شما نشان میدهد:

\"\"و در انتها و پس از اتمام کار٬ با پیغامی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد:

\"\"حال میتوانید با راه اندازی مجدد کامپیوتر (Restart) از بازگشت لذت ببرید.

منبع: ubuntuguide.net



برچسب ها : , , ,