منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بروزرسانی فیدخوان لینوکس Liferea با سرعت بیشتر و امکانات جدید

یک خبر خوب برای کسانی که از فیدخوان‌ها برای پیگیری مطالب وب‌سایت‌ها استفاده میکنن یا کسانی که بدنبال همچین برنامه‌ای برای سیستم‌های رومیزی هستند. به تازگی نسخه‌ی ۱.۸ از فیدخوان Liferea منتشر شده است.

\"\"

در این نسخه بیشتر تلاش‌ها برای بهینه‌سازی‌های بیشتر در هسته جهت بالا بردن سرعت انجام گرفته و بنابراین شاید در نگاه اول امکانات جدید ارائه شده زیاد جذاب نرسد:

- برچسب‌ها در گوگل‌ریدر: Liferea از برچسب‌ها (یا پوشه‌ها) در گوگل ریدر پشتیبانی می‌کند. البته گوگل ریدر امکان این را دارد که یک فید را در چند برچسب قرار دهد ولی Liferea فید را در اولین پوشه انتخاب شده قرار میدهد.

- پشتیبانی از TinyTinyRSS 1.5+: با انتشار نسخه ۱.۸ می‌توانید از یک سیستم خیلی خوب دیگر به TinyTinyRSS نیز در Liferea استفاده کنید. خوبی این سرویس در این است که می‌توانید آن را بر روی فضا شخصی خود نصب کنید.

- چیدن فیدها: با کلیک راست بر روی پوشه‌ها، امکان چیدن فیدها به ترتیب حروف الفبا قرار داده شده است.

- امکان کپی آدرس‌ها در مرورگر داخلی: در مرورگر داخلی از هم‌اکنون می‌توانید از گزینه‌های «Copy Link» یا «Save Link» هم برای عکس‌ها و هم لینک‌ها استفاده کنید.

- پشتیبانی از Indicator Applet: کاربران اوبونتو از این پس می‌توانند Liferea را با پشتیبانی از Indicator Applet کامپایل کنند.

- امکان کشیدن و رها کردن: از این پس می‌توانید زبانه‌های باز در مرورگر را جابجا کنید.

کاربران اوبونتو می‌توانند از این مخزن PPA برای نصب استفاده کنند. این نسخه در مخازن آرچ وجود دارد.



برچسب ها : , , , , ,