منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

برگزاری دوره رایگان آموزش برنامه نویسی مختص کودکان

kamel

از آنجا که فناوری در دنیای امروز علاوه بر رو به رشد بودن، در حال تبدیل به یک نیاز برای زندگی است و یادگیری برنامه‌‌ها به امری ضروری تبدیل گشته است، اعضای گروه مردم نهاد شیرازلاگ تصمیم گرفتند در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۴دوره ی فشرده ی آشنایی با برنامه نویسی اسکرچ را برگزار نمایند. دوره آموزشی اسکرچ به صورت یک کارگاه ۵ ساعته در طی یک روز، با امکانات عالی و با ایجاد شرایط شاداب و جذاب برای جلوگیری از خستگی کودکان و به صورت رایگان برگزار گردید.

 این کارگاه ۵ ساعته  برنامه‌نویسی رایگان برای کودکان،در شیراز برگزار شد. مجری این برنامه گروه کاربران گنو لینوکس شیراز(لاگ شیراز) و با همکاری شهرداری بودند. در این کارگاه که در فرهنگسرای رسانه برای کودکان سنین ۹ تا ۱۳ سال برگزار گردید، زبان برنامه نویسی اسکرچ به صورت عملی و در حیطه ی چند پروژه به کودکان تدریس شد.

DSCN2599

در این کارگاه یک روزه شاهد استقبال گرم و پرشور کودکان و والدینشان بودیم. افتتاحیه با حضور والدین و بیان سخنانی در رابطه با هدف از تشکیل این دوره و معرفی توسط دبیر لاگ تشکیل شد. حضور پر رنگ والدین، علاقه آنها  و تشویق برگزارکنندگان برای ادامه دار کردن چنین برنامه هایی، از نقاط مثبت این کارگاه بود. در انتهای برنامه  مسابقه ی برنامه نویسی در رابطه با مباحث تدریس شده، بین کودکان برگزار شد.

DSCN2645

حضور دکتر سامی و مهندس تمیس در انتهای این دوره  و صحبتهایشان در اختتامیه، باعث روحیه دهی به اعضای لاگ، کودکان و والدینشان شد. دوره ی آموزشی با تقدیم یادبودهایی از طرف اسپانسر به همه ی کودکان و همچنین اعلام برندگان مسابقه و اهداء جوایزی به آنها پایان یافت.

Untitled