منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بهبود نمایش فونتها در اوپن‌سوزه و فدورا

در ادامه پستهایی که راجع به بهبود نمایش فونتها داشتم امروز راهنمای بهینه‌سازی Subpixel Hinting در تو توزیع محبوب Opensuse و Fedora رو اینجا می‌گذارم.

برای فدورا پروژه‌ای به نام Infinality Freetype وجود داره که با patch کردن freetype کیفیت rendering فونتها رو بهتر می‌کنه و در واقع فونتها به همون خوبی دیده می‌شوند که در اوبونتو یا ویندوز. این پروژه یک مخزن برای نسخه‌های مختلف فدورا داره که در اینجا در دسترس هست: http://www.infinality.net/fedora/linux/ کافی هست به این آدرس برید و فایل rpm مخزن رو داونلود و نصب کنید تا بتونید از طریق YUM بسته‌های Cairo و Freetype و Libxft سیستمتون رو به بسته‌های این مخزن ارتقا بدید.

yum install cairo-freeworld freetype-infinality fonts-config libXft-freeworld

در Opensuse این مخزن رو از طریق YaST اضافه کنید: http://download.opensuse.org/repositories/home:/muzlocker/openSUSE_11.4/ و طبق این راهنما تقدم بسته‌های این مخزن رو بالاتر از مخازن اصلی قرار بدید و بسته‌های موجو در اون رو به جای بسته‌های معادل در سیستم خودتون نصب کنید و در واقع بسته های خودتون رو ارتقا بدید. فراموش نکنید حتما بسته freetype2-feature-subpixel-hinting رو نصب کنید. در آخر در قسمت تنظیمات فونت KDE این گزینه‌ها رو فعال کنید: Use subpixel hinting, RGB, Full hinting




برچسب ها : , , ,