منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بهترین کتابخانه های اپن سورس جاوا برای کار با فایهای PDF

 PDF بعنوان یک فرمت استاندارد که بصورت وسیعی در محصولات نرم افزاری استفاده می شود ، اهمیت بالایی در بین توسعه دهندگان برنامه های تحت وب و Desktop دارد.

برنامه های تحت وب و Desktop بمنظور تولید و دستکاری اسناد PDF به کتابخانه های مربوط به این کار احتیاج دارند این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین کتابخانه های اپن سورس در زبان جاوا که بمنظور رسیدگی به نیازمندی های فوق طراحی شده اند پرداخته است.

 PDFBox

Apache PDFBox یک کتابخانه جاوای اپن سورس برای کار با اسناد PDF می باشد. این کتابخانه امکان تولید اسناد جدید PDF ، دستکاری اسناد موجود و توانایی استخراج محتوا از یک سند PDF را به توسعه دهندگان جاوا می دهد ، همچنین این کتابخانه از افزودن bookmark ، فونت ، پرینت PDF و … پشتیبانی می کند. این کتابخانه همچنین یک نسخه پیاده سازی شده برروی پلتفرم .Net دارد.

 

موتور جستجوی Lucene از این کتابخانه برای جستجوی Full Text درون اسناد PDF استفاده می کند.

 

iText

 

iText یکی از محبوبترین و پراستفاده ترین کتابخانه های کار با اسناد PDF در جاوا می باشد. از این کتابخانه بمنظور ایجاد اسناد PDF بصورت پویا استفاده می شود. بسیاری از توسعه دهندگان وب از این کتابخانه برای تولید گزارشات و ارائه آن به مرورگرهای وب استفاده می کنند. این کتابخانه از افزودن bookmark ، watermarks ، فرم و … پشتیبانی می کند.

 

گزارش ساز مشهور Jasper Reports از این کتابخانه برای تولید گزارشات با فرمت PDF خود استفاده می کند.

 

PDFClown

 

PDFClown یک کتابخانه است که به توسعه دهندگان در تولید ، خواندن و ویرایش کمک می کند. این کتابخانه همچنین یک نسخه پیاده سازی شده برروی پلتفرم .Net دارد.

 

PDFRenderer

 

PDFRenderer یک کتابخانه جاوا است که اسناد PDF را برروی یک پنل Swing با استفاده از کتابخانه Java2D رندر می کند ، علاوه براین این کتابخانه امکاناتی نظیر تبدیل یک فایل PDF به فایل PNG و Print Preview و … را دارد. از نقاط ضعف این کتابخانه پشتیبانی نکردن از ایجاد و ویرایش اسناد PDF است.

 

jPod

 

این کتابخانه قابلیت هایی نظیر خواندن ، ایجاد و اعتبار سنجی یک سند PDF (بر اساس استاندارد اسناد PDF) را برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

 

javafa.com

 

نوشته بهترین کتابخانه های اپن سورس جاوا برای کار با فایهای PDF اولین بار در مرجع اپن سورس ، گنو/لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , , , ,