منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بهتر ایمیل بفرستیم

برای من خیلی عذاب آوره وقتی که یک ساعت از زمانم رو برای نوشتن یک ایمیل اختصاص می دم، ولی طرف مقابل اصلا جواب نمی ده به ایمیلم. در تجربه ای که من داشتم افراد مهم معمولا به دلیل کم بودن فرصتشون جواب ایمیل رو ارسال می کنند، ولی با تاخیر نسبت به چیزی که انتظار داری و البته خیلی مختصر.

از نظر من کار درست اینکه جواب ایمیلی که مستقیم میاد رو داد، حتی کوتاه و در حد یک تشکر. البته در صورتی که ایمیل چرت و پرت نباشه، چون خود من ترم اول دانشگاه که بودم به بعضی از استادهای کامپیوتر دانشگاه های درست و حسابی دنیا ایمیل زدم ، ولی هیچ کدوم جواب ندادند، البته الان که نگاه می کنم می بینم چقدر چرت و پرت فرستادم و مسلما من هم بودم جواب چنین چرتی رو نمی دادم ( البته با توجه به موقعیت کاری و اجتماعی اون ها)

من معمولا نصفه شب ها ایمیل های مهمم رو می نوشتم و می فرستادم، نصفه شب علاوه بر اینکه زمان خیلی خوبی برای توسعه برنامه هست، زمان خیلی خوبی هم برای ارسال ایمیله، چون تمرکز آدم خیلی بیشتر از هر موقع دیگه ایه.
ولی یک اشکال اساسی وجود داشت، معمولا افراد قبل از ظهر ایمیل هاشون رو چک می کردند، یعنی با اختلاف حدود ۱۰-۱۲ ساعت از ایمیل من، برای افراد عادی خیلی مهم نیست، ولی افرادی که پر مشغله تر بودند ایمیل من می رفت اون آخر صف خوندن ایمیل.


Send Later

راه حلش این بود که Draft کنم و فردا صبح بفرستم که یا معمولا اون موقع من خوابم، یا سر کار ، شایدم دانشگاه و سر کلاس.

راه حلی که بهش رسیدم schedule کردن ارسال ایمیلم بود، الان ایمیل های مهمم رو شب ها می نویسم ولی schedule می کنم که صبح ها ساعت ۹ ارسال بشه.

شما هم می تونید با RightInbox اینکارو انجام بدید، البته نسخه رایگانش فقط ماهی ۱۰ تا ایمیل رو پشتیبانی می کنه که خوب باید با دقت مصرف کنیم:)



برچسب ها : , , ,