منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

به بهانه انتشار میمونی که میگه سرحاله!

دوباره رسیدیم به آوریل و انتشار یه نسخه جدید از اوبونتو . همونطور که انتظارش هم می رفت اوبونتو ۱۵.۰۴ در ادامه روندی که از ۱۴.۱۰ به این طرف شاهدش هستیم تنها به چند تغییرجزئی و بهبودهای ضروری بسنده کرد و باز هم روی اوبونتو فون متمرکز موند تا ثابت کنه راهی رو که شروع کرده داره با قدرت ادامه میده .

تصمیم داشتم خبر بزنم اما دیدم زدن خبر در مورد انتشاری که هیچ سورپرایزی نداره لطفی نداره و از طرفی دوستان لینوکسی خوبمون زحمت خبر رو کشیدن و تکرار مکررات هم چیزی نیست که ذائقه پسند باشه . این شد که تصمیم گرفتم در مورد این روزهای اوبونتو بنویسم .

اول این که به نظر شما این میمونه اونقدری که میگه سرحال هست یا نه ؟ من میگم آره هست . شاید برای خیلی از ما پیش بینی این که اوبونتو به سمت بازار اسمارت فون ها بیاد غیر قابل باور بود اما میبینیم که اومده . و خیلی های دیگه هم هنوز نسبت به آینده نامطمئن و نگران هستند اما خب کنونیکال میگه که میخواد این راه رو تا تهش بره . آره این میمون سرحال هست ؛ چون از رقابت با اندروید و آی او اسی که بازار رو قبضه کردن نترسیده و با جدیت داره ادامه میده . رقابت کردن تو بازاری که مایکروسافت داره توش ضرر میده و راه به جایی نمی بره مطمئنا کار سختیه اما از عهده کنونیکال و جامعه لینوکسی برمیاد . چرا ؟ چون اصولا دنیای لینوکس دنیای رقابت سر پول نیست ؛ دنیای ساختن و لذت بردنه و لذت بردن از خلاقیت کاریه که کنونیکال ۱۰ ساله داره با اوبونتو انجام میده .

اوبونتو ۱۵.۰۴ منتشر شد و ۱۵.۱۰ هم احتمالا در شرایطی مثل میمون سرحال منتشر خواهد شد چون خیلی از ما دیگه تنها محیط لذت بردنمون پی سی و لپ تاپ نیست و با اسمارت فون هامون بیشتر وقت میگذرونیم پس به کنونیکال حق بدید واسه بهبود تجربه کاری روی اسمارت فون ها بیشتر وقتش رو بهشون اختصاص بده . آوریل آینده مطمئنا هممون به کنونیکال خسته نباشید خواهیم گفت .



برچسب ها :