منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تابستان خود را چگونه می‌گذرانید؟

در ادامه پستی که برای دانشجوها و مشارکتشون توی پروژه‌های آزاد/متن‌باز نوشتم، یکی از راه‌های خوب و راحت ورود به این دنیا برای دانشجوها، برنامه Google summer of Code هست، که گوگل هر ساله برای تابستون دانشجوها راه می‌اندازه، و طی اون پروژه‌هایی تعریف میشه و دانشجویان و مربیانی برای اونا مشخص میشن و پروژه‌ها تا آخر تابستون که عموما فصل بیکاری دانشجوهاست، انجام میشه.

و البته مهمترین نکته اینه که بعضی پروژه‌های متن‌باز مثل KDE یا Debian از این فرصت استفاده میکنن، و پروژه‌هایی تعریف میکنن، که دانشجوها میتونن روی اونا کار کنن! هم دانشجوها یه چیزایی یاد میگیرن هم پروژه‌ها contributor جدید پیدا میکنن D: و خوب مشخصه‌ی بارزش اینه که قرار نیست دانشجوها خیلی خفن برنامه‌نویس باشن، و همچین انتظاری نمیره، و میتونن در این فرصت ۳ ماهه یک قدم بزرگ به جلو بردارن و خیلی چیزا یاد بگیرن. چون با برنامه‌نویسان خوب دنیا در ارتباط خواهند بود.

البته فکر کنم تابستونِ پر از کد امسال وقت ثبت نام و ایناش تموم شده، نشده باشه هم به علت تحریم‌ها شرمندتون میشم D:

حالا پروژه KDE (شاید دیگری‌ای هم باشه که من خبر ندارم) برنامه موازی‌ای داره به نام Season Of KDE که مخصوص پروژه‌ها و دانشجویانیست که توی Google summer of code پذیرفته نشدن! که همین لیدیا خانم هم گویا مسولش هستن! (اگه رفتین طرفش حتما ذکر کنین که ایرانی هستین و گوگل راهتون نمیده)

اخیرا هم دو تا دانشجو از همین طریق اومدن سمت چغوک و قراره که کارهایی بکنن! ( امیدوارم D: ) و خوب مهمترین نکته همونه که گفتم، برنامه‌نویسی بلدن، یه ذره هم Qt بلدن! و بقیه چیزا رو قراره یاد بگیرن!

گفتم شاید هنوز باشه کسی که برای تابستون خودش برنامه نریخته! این فرصت طلایی رو از دست نده!

پانویس شاید باربط: راستی ۲۹ اردیبهشت هم گویا قراره جشن اوبونتو در تهران باشه، اونجا هم با کارگاه برنامه‌نویسی در لینوکس، دور هم خواهیم بود. (امیدوارم)


دسته‌بندی شده در: KDE, برنامه نویسی



برچسب ها : ,