منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تاچ پد اچ پی، حالا یک تبلت اوبونتویی ارزان است

اچ.پی. چند روز قبل اعلام کرد که دیگر webOS را توسعه نخواهد داد و برای خلاص شدن از دست دستگاه‌های مبتنی بر آن، تبلت‌های لمسی مبتنی بر آن را به قیمت باور نکردنی ۹۹ دلار خراج خواهد کرد.

این خبر باعث حمله خریداران به این تبلت از رده خارج شد. برای افراد معمولی این فرصتی بود برای خریدن یک کتابخوان ارزان که می‌شد با آن به اینترنت رفت، ایمیل‌ها را خواند و پنجاه گیگ هم فضای خالی روی سرویس Box.net داشت. اما گروه دیگری هم هیجان زده بودند.

مشخص شده که گنو/لینوکس اوبونتو می‌تواند TouchPad اچ پی را بوت کند. برد لیندر این روند را به طور کامل در وبلاگش توضیح داده و این یعنی هر کسی می‌تواند با ۹۹ دلار ی یک تبلت را سیستم عاملی از رده خارج بخرد و بعد از نصب اوبونتو روی آن، تبلتی بسازد که داشتنش آرزوی هر گیک است. البته در حال حاضر که بیشتر برنامه‌های اوبونتو فقط برای معماری x86 عرضه شده‌اند ممکن است نتوانید بعضی برنامه‌های دلخواهتان را روی این تبلت مبتنی بر ARM داشته باشید ولی خبر دسترسی به فایرفاکس، کرومیوم و لیبره‌آفیس در کنار تایت‌وی‌ان‌سی (برای اتصال ریموت به کامپیوترهای دیگر) کافی است تا هر گیکی را مجاب به خرید آن کند.



برچسب ها : , , , ,