منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تبلت اوبونتو معرفی شد، انتشار نسخه مناسب Nexus 7 پس‌فردا

شمارشگر معکوس وب سایت اوبونتو به پایان رسید و طوری که انتظار میرفت، از نسخه تبلت سیستم‌عامل اوبونتو پرده برداری شد. با معرفی تبلت اوبونتو حلقه دستگاهای مختلف اوبونتو کامل شد و مارک شاتلورث به قول‌های دو سال پیش خود جامه عمل پوشاند.

\"اوبونتو

رابط کاربری

اوبونتو تبلت سیستم‌عاملی برپایه Ubuntu Touch است که در موبایل اوبونتو نیز استفاده شده و به طور کامل براساس حرکات انگشت طراحی شده و نزدیک به یک سیستم‌عامل تلفن هوشمند است تا میزکار یک رایانه رومیزی.

لبه‌های دستگاه قواعد اصلی جابه‌جایی میان برنامه‌ها هستند و مانند موبایل اوبونتو، تبلت برای کار به هیچ دکمه سخت‌افزاری نیاز ندارد. Oren Horev طراح ارشد تبلت اوبونتو در این رابطه گفته «تبلت اوبونتو طوری طراحی شده تا به خوبی مابین نسخه رایانه و گوشی اوبونتو قرار بگیرید»

چندکارگی

تبلت اوبونتو ویژگی خاصی به نام Side Stage دارد که یک برنامه اوبونتو موبایل را در کنار یک برنامه از تبلت قرار میدهد و بدین طریق چندکارگی (Multitasking) را فراهم میاورد. از این ویژگی که آن را می‌توان مشابه Windows 8 Snap دانست اطلاعاتی بیشتری منتشر نشده.

\"چندکارگی

چند کاربری

یکی دیگر از امکانات تبلت اوبونتو (که در نسخه موبایل وجود ندارد) چند کاربره بودن است که آن را برای استفاده خانوادگی ایده‌آل کرده. وب سایت اوبونتو از رمزنگاری اطلاعات هم میگوید که گویا قرار است از دستیابی کاربران به اطلاعات شخصی یکدیگر جلوگیری کند.

دیگر ویژگی‌ها

کنونیکال در مورد تبلت اوبونتو تاکید خاصی روی استفاده آن در مشاغل داشته به طوری که با اتصال موشواره و صفحه کلید به یک رایانه کامل و یک Thin Client تبدیل شده و با استفاده از راهکارهای موجود (مثل Citrix) امکان اجرای برنامه‌های ویندوزی را خواهد داشت.

ویژگی دیگر که در تبلت تازگی دارد کنترل HUD با صداست که به گفته کنونیکال ساختار پیچیده برنامه‌های دسکتاپ را ساده و قابل استفاده در محیطی لمسی خواهد کرد.

\"کنترل

تصاویر وب‌سایت اوبونتو، سیستم عامل را در حال اجرا روی Nexus 10 نشان میدهد که با توجه به استفاده توسعه دهندگان اوبونتو از دستگاهای گوگل به عنوان بستر توسعه دور از انتظار نیست. نسخه مناسب Nexus 7 و Nexus 10 سیستم عامل تبلت اوبونتو پنج‌شنبه همین هفته (سوم اسفند) منتشر میشود.

  • پشتیبانی از تبلت‌ها با ۶ تا ۲۰ اینچ نمایشگر
  • انتشار نسخه‌های قابل نصب Nexus 7 و Nexus 10 در سوم اسفند
  • انتشار کدمنبع در سوم اسفند



برچسب ها : , ,