منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تشکر از میهن‌بلاگ

دیدم ناجوانمردانه است اگه از میهن‌بلاگ و دست‌اندرکارانش تشکر نشه. چند وقتیه که میهن‌بلاگ شروع کرده به یه سری تغییرات. که همه‌شون به نظر من خوب بودن. مثلا از این تغییرات میشه این ها رو نام برد:
۱- آوردن سرورهای میهن‌بلاگ به داخل ایران، که باعث شده سرعت لود وبلاگ ها فوق‌العاده بشه.  
۲- راه اندازی باشگاه نویسندگان. که فکر میکنم طرح آزمایشی‌ای باشه که بعدا اون رو به همه ی وبلاگ ها اضافه کنند. این طرح شامل موارد خیلی خوبی هست: یه سیستم آمار جمع و جور و کاربردی. سیستم لایک به پست ها (که لازم نیست کسی عضو میهن بلاگ باشه تا بتونه لایک کنه). و سیستم آپلود فایل. که به نظر من خیلی چیز مهم و لازمی بود. الآن بلاگ‌اسکای سرویس پیکوفایل رو در اختیار داره و پرشین‌بلاگ هم به کاربرانش فضای آپلود عکس داده. 
۳- آپارات که یه سرویس به اشتراک گذاری ویدئو هست هم با میهن بلاگ کار میکنه. (البته خیلی وقته). خوبی این سرویس اینه که اون هم در ایرانه و سرعت لود ویدئو ها خیلی خوبه.
۴- تغییر فضای داشبورد به یک سیستم شیک و مدرن. که به نظر من قشنگه. 
۵- اضافه کردن کامنت ها در خود پست ها. چیزی مثل کامنت های وردپرس.
۶- امکان ذخیره ی خودکار مطلبی که داریم مینویسیم.
خداییش من تا الان هرگز ندیدم سرویس‌دهی میهن‌بلاگ از کار بیفته. یا مشکلی توش ایجاد شده باشه. چیزی که در سرویس دهنده های دیگه هر از گاهی میبینیم...


چند تا پیشنهاد هم برای بهتر شدن دارم:
۱- دکمه ی browse یا upload برای عکس در پلاگین تصاویر اضافه کنید تا لازم نباشه اول بریم توی فایل منیجر عکسی رو آپلود کنیم و بعد اینجا لینکش رو بذاریم.
۲- برای قرار دادن کدهای برنامه نویسی یه تگ مخصوص قرار بدید و دکمه اش رو در ویرایشگر بذارید. مثلا کدی که میخوایم بنویسیم بین تگ <code> قرار بگیره و ظاهر خاص خودش رو داشته باشه و همچنین توسط مرورگر ترجمه نشه.
۳- در ویرایشگر در پلاگین فونت ها، فونت های فارسی رو هم اضافه کنید.
۴- به جای اینکه تبلیغات رو به همین شکلی که هست در وبلاگ ها نمایش بدید، کاری کنید که تبلیغات در سایدبار وبلاگ ها نمایش داده بشه. یا فقط توی پنجره ی کامنت ها. و وبلاگ هایی که سایدبار ندارن به همین صورت کنونی نشون داده بشه.
۵- بخش پشتیبانی و پاسخ گوییتون رو قوی تر کنید. 
۶- یه فکری به حال این اسپم ها بکنید. 
۷- برای سیستم عامل های آندروید و  iOS نسخه ی مخصوص قالب وبلاگ رو درست کنید. همچنین امکان مدیریت داشبورد در موبایل رو هم فراهم کنید.

خسته نباشید بر و بچ میهن‌بلاگ. از اینکه اینجا وبلاگ دارم خوش‌حال و راضی‌ام.