منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تغییرات احتمالی گنوم ۳/۶

در حالی که هنوز چیزی از انتشار نسخه ۳/۴ گنوم نگذشته است اطلاعاتی از تغییرات احتمالی که در گنوم ۳/۶ خواهیم دید در دسترس است. به نظر می رسد گنوم ۳/۶ نقطه عطفی در سومین فصل گنوم باشد. در زیر بعضی از این تغییرات را با هم مرور خواهیم کرد:

مرکز نرم افزاری

مرکز نرم افزاری این روز ها به یک نیاز اولیه برای کاربران تبدیل شده است. کاربران به راحتی می توانند به دنبال نرم افزار مورد نظر خود در مرکز نرم افزاری گشت و گذار کنند و بدون اینکه نگران کامپایل کردن یا اینکه در چه قسمتی از حافظه خود آن را نصب کنند نرم افزرهای مورد نیاز خود را داشته باشند. بدون شک یکی از دلایل محبوبیت توزیع اوبونتو میان کاربران مرکز نرم افزاریش است که این توزیع را هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان نرم افزار به توزیعی به این شدت محبوب تبدیل کرده است. اما در بعضی از توزیع های مطرح مانند فدورا به دلیل بی میل بودن توسعه دهندگان نسبت به داشتن یک مرکز نرم افزاری آن توزیع ها را از لیست توزیع های مناسب برای کاربران تازه وارد خط زده است.

\"\"

اما خبر خوب اینکه تیم توسعه دهندگان گنوم خود آستین بالا زده اند و مشغول نوشتن یک مرکز نرم افزاری هستند که توزیع های مبتنی بر گنوم در آینده ای نزدیک نیز به این نیاز کاربران خود پاسخ خواهند داد. ظاهرا در این مرکز نرم افزاری تنها نرم افزارهای رایگان و آزاد قرار خواهد گرفت و خبری از نرم افزارهای تجاری نخواهد بود.

نصب آسان

تیم گنوم به شدت در حال ساخت یک راه انداز هستند تا مراحل نصب توزیع های مبتنی بر گنوم را راحت تر و آسان تر کنند.

\"\"

نرم افزارهای جدید

ظاهرا نرم افزارهای جدیدی هم به لیست نرم افزارهای گنوم از نسخه ۳/۶ اضافه خواهد شد و برخی از نرم افزارهای قدیمی نیز دوباره طراحی خواهند شد.

\"\"

نرم افزار Notes

\"\"

نرم افزار To Do

\"\"

ظاهر جدید Clock



برچسب ها : , , , , , ,