منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

توزیع RHEL 5.9 منتشر شد

\"redhat\"

ردهت از نسخه‌ی بتای RHEL 5.9 رونمائی کرد. این نسخه شامل بروزرسانی‌های کوچکی در زمینه‌های مجازی‌سازی و شبکه هست. ردهت با انتشار این نسخه به کاربران خود یادآور شد که نسخه‌ی نهائی RHEL 5.9 آخرین نسخه از چرخه‌ی نسخه‌های ۵ خواهد بود (بیشتر بخوانید).

ویژگی‌های کلیدی این انتشار شامل نکات زیر می‌باشد:

افزایش پوشش سخت‌افزاری: ردهت با روابط قوی خود با تولیدکننده‌های سخت‌افزار امکان استفاده از آخرین نسخه‌ها و پیشرفت‌های CPU، چیپ ست‌ها (تراشه‌ها)، و راه‌اندازهای لوازم جانبی را فراهم کرده است.

امنیت، استانداردها و گواهینامه‌ها: هدف بنیادین تمامی انتشارهای RHEL پیشرفت‌های امنیتی هست. در این نسخه ردهت با پشتیبانی از آخرین سیاست‌های دولت ایالت متحده در زمینه‌ی رمزگذاری، امکان بررسی و نظارت بر تمامی رمزهای وارد شده توسط کاربران را برای مدیران فراهم کرده است.

ابزار توسعه: توسعه دهندگان با استفاده از آخرین نسخه‌ی متن‌باز جاوا یعنی OpenJDK 7 می‌توانند اقدام به  توسعه و آزمایش بپردازند.

نرم‌افزارها: RHEL 5.9 شامل rsyslog5 جدید می‌باشد که امکان ارتقا rsyslog به نسخه‌ی ۵ را فراهم می‌کند.  rsyslog5 بسیار سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از rsyslog فعالیت می‌کند. همچنین سامبا (SAMBA) نیز به نسخه ۳٫۶ به‌روزرسانی شد. این نسخه از سامبا شامل پشتیبانی بسیار بهتر از SMB2 و بهبودهای امنیتی برای تمامی نسخه‌های قبلی می‌باشد.

مجازی‌سازی: با ارائه قابلیت‌های جدید همکاری بر روی محیط ویندوز، کاربران RHEL 5.9 به راحتی می‌توانند این نسخه را به عنوان مهمان بر روی MS Hyper-V اجرا کنند. RHEL 5.9 شامل آخرین راه‌اندازهای لینوکس Microsoft Hyper-V می‌باشد که به تازگی توسط جامعه لینوکس پذیرفته شده است.

برای دریافت این نسخه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

  1. توزیع Red Hat Enterprise Linux 6.3 منتشر شد
  2. RHEL ده ساله شد
  3. توزیع محبوب فدورا 18 آلفا منتشر شد
  4. نسخه جدید توزیع CentOS 6.3 منتشر شد
  5. توزیع پارسیدورا 15 بزودی منتشر خواهد شد
  6. Red Hat Enterprise Linux 6.2 منتشر شد
  7. توزیع BackTrack 5 R3 منتشر شد



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,