منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تولد 23 سالگی لینوکس

لینوس در تاریخ ۲۵ آگوست سال ۱۹۹۱ با ارسال یک رایانامه برای آزمودن سیستم‌عامل خود درخواست کمک کرد. ابتدا واکنش‌های زیادی رخ نداد و لینوس چندین بار رایانامه‌های درخواست کمک ارسال کرد.

Linus Torvalds cropped 125x160 تولد 23 سالگی لینوکس hhuu

لینوس تروالدز

«من در حال ساخت یک سیستم‌عامل آزاد (برای سرگرمی هستم و این پروژه به بزرگی و تخصصی پروژه گنو نیست). این پروژه از ماه آپریل آغاز شده و به نظر می‌آید در حال آماده شدن است. مشتاقم بازخوردهای شما در مورد چیزهایی که دوست دارید/ندارید را دریافت کنم. من هم‌اکنون بش (۱.۰.۸) و جی‌سی‌سی (۱.۴۰) را پورت کرده‌ام و به نظر می‌آید کار می‌کنند.»

۲۳ سال از آن روزها می‌گذرد و گنو/لینوکس امروزه به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های جهان مبدل شده است که همواره در حال پیشرفت و جذب کاربران بیشتر است.
این سیستم‌عامل علاوه بر ارائه مزایای فنی، کاربرپسندی، مدرن بودن و دیگر موارد، آزادی را به کاربران خود هدیه می‌کند.

گنو/لینوکس نه فقط یک سیستم‌عامل بلکه یک فلسفه و فرهنگ است که از بدو ورود به زندگی بسیاری از ما بر رویکردمان به مسائل، شیوه زندگی، افکار، اعتقادات و حتی شغلمان تاثیر گذاشته است.
دوست‌های خوب بسیار امروزمان را مدیون گنو/لینوکسی شدنمان هستیم و گنو/لینوکس جزو ثابت بسیاری از خاطرات و لحظه‌های خوش زندگیمان شده است.

linux thump hhuu تولد 23 سالگی لینوکس hhuu

بک ترک یک توزیع لینوکسی است.توزیع‌ها معمولاً برای منظورهای مختلفی از جمله محلی‌سازی، پشتیبانی از یک معماری خاص، کاربردهای بی‌درنگ و سامانه‌های توکار به وجود می‌آیند و برخی از آن‌ها آگاهانه تنها از نرم‌افزارهای آزاد استفاده می‌کنند. یک توزیع همه-منظورهٔ معمولی شامل هسته لینوکس، کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای گنو، پوسته‌های خط فرمان و انبوه بی‌شماری از نرم‌افزارهای کاربردی از مجموعه‌های اداری و سیستم پنجره‌ای اِکس گرفته تا مفسرها، ویرایشگرهای متن و ابزارهای علمی است.

خودم از سه سال پیش با گنو/لینوکس اشنا شدم ,یک شروع رویایی بک ترک که خیلی ها از شنیدن این حرفم تعجب میکنند اما لجبازی که من واسه یاد گرفتن داشتم اجازه نمیداد ازش فرار کنم.شیش ماه روی سیستم خانگی بک ترک نصب کرده بودم و کلنجار رفتن با ابزار های امنیتیش کار هر روزم بود.

گرچه امروز دیگه حس خوبی بهش ندارم و سراغ کالی هم نرفتم دیگه اما خاطرات خوبی برام باقی مونده از اون دوران(از وقتی بالاخره بک ترک رو کنار گذاشتم و اوبونتو رو نصب کردم یک جورایی حس تنفر پیدا کردم نسبت به KDE ولی تنوع چاره ایه واسه ادمای مثل من).

منابع: wikipedia,sito

The post تولد 23 سالگی لینوکس appeared first on .



برچسب ها : , , ,