منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

جاوا از مخازن لینوکسی‌ها حذف میشود:اوراکل گواهینامه DLJ را باطل کرد

با یک خبر خلاصه، اوراکل گواهینامه Distributor License for Java یا به طور خلاصه، DLJ را که توسط که Sun در سال ۲۰۰۶ ارائه شده بود، باطل کرد. این گواهینامه non-free به توزیع‌های لینوکس این اجازه را می‌داد که نسخه‌های جاوای Sun و بعدا اوراکل، را بسته‌بندی و توزیع کنند. Sun این گواهینامه را بعد از انتشار جاوا به عنوان کدباز در کنفراس سال ۲۰۰۶ به نام JavaOne معرفی کرد. این کار برای اطمینان از اینکه کاربران دسترسی آسان به بسته‌های تست شده Sun Java در هنگام توسعه آزاد OpenJDK دارند، انجام شد.

\"\"

بعد از سوالی که یکی از maintainerهای دبیان، Sylvestre Ledru، که بسته‌های جاوا را در دبیان نگهداری میکند، پرسید، یکی از کارمندان اوراکل، Dalibor Topic، دلیل این کار اوراکل را در وبلاگش توضیح داد. Topic می‌گوید نیاز به جاوای اوراکل بعد از انتشار OpenJDK 6 به طور پیوسته‌ای کاهش پیدا کرده است، به اضافه اینکه ثابت شده OpenJDK بسته منتخب اکثر توزیع‌های لینوکس است. نسخه فعلی OpenJDK نسخه ۷ است، که به عنوان پایه انتشارهای JDK 7 اوراکل قرار گرفته است.

البته Ledru عنوان کرده است که بعضی از بسته‌ها به باینری‌های اوراکل وابسته‌اند و هنوز مشکلاتی در خصوص قلم‌ها، اپلت‌ها و پشتیبانی آن توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌ها برای OpenJDK وجود دارد. او از کاربران خواست که تنها مشکلات را به OpenJDK گزارش دهند تا مشکلات آن به سرعت JDKی اوراکل برطرف شود. Topic همچنین عنوان کرد که کسانی که هنوز تمایل به استفاده از JDK 6 یا 7 را دارند می‌توانند آن را از سایت اوراکل بارگیری و تحت قوانین Oracle Binary استفاده کنند.

(منبع)



برچسب ها : , , , , ,