منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

حریم خصوصی و قبض تلفن همراه


حریم خصوصی یک موضوع کاملا جدی برای اکثر آدم هاست،هر کسی بخش های از زندگیش هست که به هیچ عنوان دوست نداره بقیه در مورد اطلاع داشته باشند.اینکه من به چه کسایی ایمیل ، تلفن و یا sms زدم یک مساله خیلی خصوصی برای من هست.

یادمه وقتی دبیرستان بودم کتابی می خوندم که یکی از فصل هاش در مورد جنگ سال ۱۹۴۸ بین اعراب و اسرائیل بود. قضیه از این قرار بوده که اسرائیل می دونسته قراره بهش حمله بشه،ولی از زمان دقیق خبر نداشته.برای همین یکی از جاسوس های اسرائیل خونه رو جلوی وزارت دفاع سوریه اجاره می کنه و هر شب تعداد اتاق هایی که چراغشون روشن بوده رو می شمرده.یک شب که تعداد چراغ های روشن خیلی بیشتر از بقیه شب ها میشه متوجه نزدیکی حمله میشه و ...

d2ddea18f00665ce8623e36bd4e3c7c59ULDUhRD
کپی پیست شده از ویکی پدیا


حالا قضیه قبض موبایل هم همینطوره،شاید چیز خیلی خصوصی ای نباشه،ولی به هر حال داره اطلاعات زیادی از تحرکات اشخاص میده،اینکه قبض میان دوره و یا پایان دوره هر کس چقدر بوده.

یک مدتی هست که سرویس های USSD راه افتادند،نمونه هاش هم کم نیستند، مثلا #780* یا #733* یا #724* و ... و همه این سرویس ها هم پرداخت قبض دارند که میشه با وارد کردن شماره موبایل هر شخصی قبض میان دوره و پایان دورش رو دید.

راه حل منطقی ( البته اگر برای شما هم مثل من این قضیه چیزی زیر مجموعه حریم خصوصی حساب میشه ) اینکه هر کس بتونه فقط با شماره ای که به USSD متصل میشه قبض همون شماره رو مشاهده و پرداخت کنه و یا اینکه از خط های اعتباری استفاده کنیم.

d2ddea18f00665ce8623e36bd4e3c7c5SrdXJJlt
از ۷۳۳ برای گرفتن قبض میان دوره و پایان دوره یه بنده خدایی که نمی شناسمش و دو عدد آخر شماره تلفنش رو هم خط خطی کردم.

من نمی دونم شماره **091222222 برای کی هست،ولی قطعا برای من نیست،چون خرید همچین شماره ای پول زیادی می خواد.اما حداقل می دونم که قبض موبایل پولدار ها کمتر از قبض من میاد.