منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

حفره امنیتی در وردپرس

به گفتهٔ هزارنویس، وردپرس دارای حفره امنیتی خطرناکی است که یک هکر با ارسال درخواست‌های خاص با متد POST می‌تواند به صفحهٔ مدیریت و حتی هاست! شما دسترسی پیدا کند. ظاهرا هنوز باگ فیکسی برای آن ارائه نشده‌است.
در هزارنویس می‌خوانیم:
«طی چند ماه اخیر شاهد نفوذ به سیستم های مدیریت محتوای Wordpress بودیم که Hacker بدون داشتن رمز عبور مدیریت با ارسال درخواست های خاصی با متود POST به wp-admin قادر به دور زدن رمز عبور ( bypass ) و ورود به بخش مدیریت بوده و پس از آن به کل سیستم مدیریت محتوا و همچنین هاست دسترسی خواهد داشت.

این حفره امنیتی خطرناک که در آخرین نسخه‌های Wordpress نیز وجود دارد، هنوز به طور رسمی منتشر نشده و به شکل Private می‌باشد و به همین دلیل Wordpress هنوز patch و securirty fix رسمی جهت رفع این نقیصه ارائه نکرده است.»

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها:

مشکوک <دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰>

از کجا بدونیم راست می‌گه

حامد رمضانیان <دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷>

به هزارنویس ایمیل بزنید، ببینید که منبعش از کجاست و چرا این حرف رو زدند

ژینوس آ. <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۲>

رمز گذاشتن روی دایرکتوری ادمین وردپرس باعث از کار افتادن بعضی از ماجول ها مثل پست ریتینگ خواهد شد. من فکر میکنم بایستی دسترسی به wp-login.php را محدود کرد. از چند وقت پیش من با htaccess دسترسی عمومی به لاگ-این را بستم و به یک گروه آی پی دسترسی دادم. البته هنوز شک دارم که این خبر واقعیت داشته باشد. در جای دیگری چیزی در این باره پیدا نکردم.