منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

در مصرف برق صرف جویی کنیم !

راه های خیلی خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد که به نجات کره زمین کمک می کند راه هایی مانند بازیافت‌، ‌ استفاده از لامپ های کم مصرف ،  قدم زدن به جای استفاده از وسایل نقلیه و …  تمامی این راه ها هم به کم کردن هزینه ها کمک می کند هم به محیط زیست اما متاسفانه این راه ها مشکلات و هزینه های دیگری مانند هزینه بازیافت ، استفاده کردن از لامپ های کم نور تر ، دیر تر رسیدن و … را برای شما دارند . چقدر می توانست بهتر باشد اگر این صرفه جویی ها بدون هزینه و مشکل بودند.

\"\"

گرانولا (Granola) نرم افزاری است که این امر را ممکن می کند. گرانولا یک برنامه مدیریت انرژی است که به شما این امکان را می دهد تا بر روی لب تاپ ها، کامپیوتر های شخصی و حتی سرور ها بین ۱۵٪ تا ۳۵٪ و حتی بیشتر کاهش در انرژی مصرفی  خود داشته باشید تا هم به جیب خود کمک کنید و هم به محیط زیست زندگیتان.

 

گرانولا بیشتر به شما کمک خواهد کرد

 

گرانولا مانند برنامه های مدیریت انرژی دیگر نیست و  ۱۵٪ تا ۳۵٪ صرفه جویی را در زمانی انجام می دهد که شما در حال استفاده از سیستم خود هستید که این مقدار برای یک دستکاپ معمولی برابر است با کاهش CO2 معادل کاشت ۱ تا ۳ درخت در سال.

 

گرانولا مزاحم کارتان نخواهد شد

 

چه کسی صفحه نمایش خود را در حال خواندن یک متن طولانی و یا تماشای یک فیلم خاموش می کند تا انرژی کمتری مصرف کند ؟  این دلیلی است که کاربران معمولا از برنامه های مدیریت انرژی استفاده نمی کنند و آن ها را غیر فعال می کنند

اما گرانولا با فعالیتی که شما انجام می دهید هماهنگ می شود و به میزان فعالیت شما صرفه جویی می کند

 

\"\"

صرفه جویی گرانولا در زمان استفاده کردن از مایکروسافت اکسل با حجم بالایی از اطلاعات (رنگ کرم در زمان استفاده کردن از گرانولا و رنگ سفید بدون استفاده کردن از گرانولا است)

 

 

\"\"

در هنگام تماشای یک فیلم دی وی دی (رنگ کرم در زمان استفاده کردن از گرانولا و رنگ سفید بدون استفاده کردن از گرانولا است)

 

 

\"\"

در هنگام بازی Half Life 2 (رنگ کرم در زمان استفاده کردن از گرانولا و رنگ سفید بدون استفاده کردن از گرانولا است)

 

همانطور که در تصویر آخر می بینید میانگین Frame Per Second تنها مقدار ناچیزی کاهش پیدا کرده است در حالی  که در مصرف انرژی چندین درصد کاهش را شاهدیم و این دقیقا به این معنا است که گرانولا در کناره صرفه جویی به شما همان مقدار عملکرد (Performance) که نیاز دارید را می دهد.

 

گرانولا بر روی هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز قابل اجرا است

سایت گرانولا

دانلود



برچسب ها : , , , , , , , ,