منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دسکتاپ هایی کاملا متفاوت در KDE

خب... سر و کله زدن من با KDE شروع شد...

چیز فوق العاده جالبی که یافتم اینه که میتونیم در KDE بدون خون ریزی دسکتاپ هایی داشته باشیم که هم background متفاوتی داشته باشند، هم widget های متفاوت. کلا از بیخ با هم فرق داشته باشند! این خیلی به نظر من مفیده.
برای این کار system settings رو باز کنید و worckspace behavior رو باز کنید. در همون قسمت Desktops که میتونید تعداد دسکتاپ ها رو تعیین کنید، یک گزینه ای هست: Different widgets for each desktop. این رو تیک بزنید.
توی قسمت switching هم میتونید شورت کات های دلخواهتون رو برای سوییچ بین دسکتاپ ها قرار بدید.
حالا با apply کردن تنظیمات دسکتاپ شما از نو بازسازی میشه. روی هر دسکتاپ میتونید right click کنید و بعد desktop settings رو انتخاب کنید. و تنظیمات خاص هر دسکتاپ رو اعمال کنید. یکی رو بذارید فولدر دسکتاپ رو نشون بده. یکی رو بذارید home. یا هر چیزی که دوست دارید.

بعد از این کار، روی پنل روی ویجت Task Manager (همونی که لیست پنجره ها رو نشون میده) راست کلیک کنید و به قسمت تنظیماتش برید. و تیک این رو فعال کنید: only show tasks for the current desktop. تا پنجره های فقط همون دسکتاپ رو براتون نشون بده.

مشکل فعلی من با 4.8.3 KDE اینه که سایز ویجت ها بعد از restart کردن به حالت اولش بر میگرده و ذخیره نمیشه. متاسفانه در جست و جوهام به نتیجه ای نرسیدم...