منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دنیای آزاد در هفته ای که گذشت-۲

این دومین نوشته از مجموعه پست های دنیای آزاد در هفته ای که گذشت است که به تازه ها و اخبار دنیای آزاد می پردازد که در باره ی آن کمتر صحبت شده است.

  • نخستین و یکی از مهمترین خبرهای این هفته که در این نوشته کامل به آن پرداخته شد و به دلیل اهمیت آن را دوباره ذکر می کنیم خبر انتشار اوبونتو ۱۱.۱۰ نسخه ی آزمایشی بتا بود. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از پست اصلی آن در همین وبلاگ که در بالا پیوند شده است مشاهده کنید.
  • نسخه ی بتا۱ از گنوم ۳.۲ منتشر شد. در این نسخه مهمترین تغییر اضافه شدن امکان استفاده از نرم افزارهای تحت وب بر روی گنوم است. اعلام شده است که در عرض ۱ هفته نسخه ی بتا۲ آن در دسترس خواهد بود. انتشار این نسخه برای ماه سپتامبر امسال برنامه ریزی شده است. ( منبع )
  • وزارت تحصیلات اسپانیا اعلام کرد که ۲۵۰۰۰ کودک را به لپ تاپ های دارای سیستم عامل لینوکس و دسکتاپ Sugar مجهز می کند. این کار در راستای پروژه ی OLPC انجام می شود و لپ تاپ های ارائه شده برای کودکان از مدل XO-1 می باشند. ( منبع )
  • Wallch نرم افزار مدیریت تصاویر پس زمینه است که در این نوشته آن را معرفی کردیم. نسخه ی جدیدی از این نرم افزار با پشتیبانی از سیستم های 64bit و همچنین آیکونی جدید منتشر شد. همچنین ایرادهایی که در تصاویر پس زمینه ی Live Earth آن موجود بود در این نسخه رفع شده است. ( منبع )
  • Software Center اوبونتو در نسخه ی ۱۱.۱۰ آن که با ظاهری جدید رونمایی خواهد شد در نسخه ی آزمایشی با آپدیت جدیدی پوسته ی Radiance را نیز به خود افزود. این نرم افزار از این پس با پوسته های Ambiance و Radiance اوبونتو که تحت GTK3 باز نویسی شده اند هماهنگی کامل دارد. ( منبع )
  • نسخه ی ۰.۲ از نرم افزار پخش موسیقی Tomahawk منتشر شد. در این نسخه تغییرات خوبی بر روی این نرم افزار انجام شده است از قبیل آیکون های جدید، داشبورد جدید که آهنگ ها و Playlist ها را به خوبی در دسترس قرار می دهد. همچنین در این نسخه با کلیک بر روی نام هنرمند یک بیوگرافی از آن به صورت نواری در بالای صفحه مشاهده می شود. تغییرات دیگری نیز در همین راستا در این نسخه انجام شده است. ( منبع )
  • Shotwell 0.11 منتشر شد. در این نسخه هماهنگ سازی با گنوم ۳ انجام شده است. تنظیمات این نرم افزار از GConf به GSettings منتقل شده است. همچنین یکی دیگر از مهمترین تغییرات پشتیبانی از فرمت bmp می باشد. همچنین در این نسخه باگ های بسیاری رفع شده اند. ( منبع )



برچسب ها : , , , , , , ,