منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دنیای آزاد در هفته ای که گذشت ۳

 این سومین نوشته از مجموعه ی دنیای آزاد در هفته ای که گذشت است که به اخبار دنیای لینوکس می پردازد که کمتر در باره ی آن صحبت شده است.

  • نسخه ی جدیدی از Shotwell امروز برای رفع باگ منتشر شد. نسخه ی 0.11.1 منتشر شده است تا باگ های بزرگ نسخه ی 0.11 را حل کند. ( منبع )
  • اسلاید های نصاب اوبونتو برای نسخه ی 11.10 آپدیت شدند. این اسلاید ها با توجه به نام نسخه و محتوای آن به روز شده است. البته با توجه به فاصله ی زمانی تا ماه اکتبر که زمان انتشار رسمی اوبونتو 11.10 است هنوز امکان تغییر در آن وجود دارد. ( منبع )
  • برنامه ی انتشار KDE 4.8 منتشر شد. بر اساس این برنامه انتشار رسمی KDE 4.8 برای ژانویه سال 2012 برنامه ریزی شده است. این نسخه هشتمین نسخه از سری KDE 4 خواهد بود و طبق خبرهای پیشین همزمان با نسخه ی 5 توسعه خواهد یافت. ( منبع )
  • Banshee 2.1.4 منتشر شد. این نسخه از سری نسخه های آزمایشی است که به Banshee 2.2 ختم خواهد شد. این نسخه باگ های نسخه ی پیشین را رفع کرده است و پشتیبانی از گوشی هایی مانند موتورولا اتریکس و Samsung Galaxy S2 و همچنین Samsung Galaxy Ace را به خود افزوده است. ( منبع )
  • Y PPA Manager 0.0.8.1 با پشتیبانی از اوبونتو 11.10 منتشر شد. این نرم افزار برای مدیریت مخازن PPA بر روی اوبونتو نوشته شده است و در این نسخه علاوه بر اضافه کردن پشتیبانی نسخه ی بعدی اوبونتو باگ های بسیاری از آن نیز رفع شده است. ( منبع )
  • Radiamentary پوسته ی جدیدی برای GTK2 و GTK3 است که به تازگی بر مبنای پوسته های محبوب Elementary و Radiance ساخته و منتشر شده است. این پوسته در اصل برای یونیتی بهینه شده است اما بر روی GTK3 نیز به خوبی کار می کند. ( منبع )
  • بنظر می رسد سامسونگ قصد خرید و کار بر روی میگو را دارد. با شایعاتی که در چند روز اخیر درباره ی پایان حمایت اینتل از این سیستم عامل نوظهور منتشر شده است به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا این سیستم عامل را بر روی دستگاه های خود استفاده کند. ( منبع )



برچسب ها : , , , , , , , ,