منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

رابط کاربری Metro در ویندوز سرور ۲۰۱۲

امروز بر حسب نیاز و برای چک کردن امکانات ویندوز سرور سَری به آخرین نسخه منتشر شده آن یعنی Windows Server 2012 زدم. در این پست قصدم بررسی امکانات و ویژگی‌های ویندوز سرور ۲۰۱۲ نیست و استفاده از آن و بررسی تخصصی آن را به آدم‌های متخصص و اهل‌ش می‌سپارم ولی چیزی که در اولین نگاه به ویندوز سرور نظرم را جلب کرد و باعث شد من این پست را بنویسم این بود که شرکت مایکروسافت رابط کاربری Metro را حتی در نسخه سرور ویندوزش هم گنجانده است !

\"\"زمانی که مایکروسافت رابط کاربری Metro را معرفی کرد هدفش ورود به بازار تبلت‌ها و قصدش از این کار ایجاد رابط گرافیکی بهتر و کاربرپسندتری برای ویندوز روی تبلت‌ها (حتی نه روی دسکتاپ) بود. حالا اینکه ارائه ویندوز ۸ و رابط کاربری مترو و سیاست‌ها پشت آن موفق خواهد بود یا موفق نخواهد بود به عنوان کسی که سال‌هاست از این سیستم عامل استفاده نمیکنم، نمیتوانم در مورد آن نظر بدهم ولی حداقل همه ما می دانیم که مطمئنا این ویژگی ویندوز ۸ برای کاربری تبلت و یا حداقل برای دسکتاپ طراحی شده است نه برای سرور !

قصدم تمسخر یا کوچک کردن یا هر چیز دیگه‌ای که بشه اسمش رو گذاشت، نیست ولی خیلی برایم جالب بود که این موضوع را با سایرین به اشتراک بگذارم یا حداقل کسی پیدا شود دلیل این کار ویندوز سرور و مایکروسافت را توضیح دهد. آیا اضافه کردن این ویژگی به سرور ۲۰۱۲ دلیلش این است که ویندوز سرور ۲۰۱۲ قرار است روی تبلت‌ها هم نصب و استفاده شود؟! یا اینکه مایکروسافت هدفش این بوده که نسل جدید محصولاتش، از Windows Phone 8 تا Windows Server 2012 همگی از تم و استایل یکپارچه استفاده کنند حتی به اشتباه؟! حتی وقتی کاربردی نخواهد داشت؟! یا چی ؟!

\"\"

\"\"

\"\"



برچسب ها : , , , , , , , ,