منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

راهنمای خرید سخت افزار – Memory

یکی از کارایی که sysadmin درگیرشه ، خرید سخت افزار جدید و بروزسانی سخت افزارهای قدیمیه. خوب مشکل اینجاست اگه مثل الان من مدت زیادی روی یک پروژه باشی، تعداد دفعاتی که این کار و می کنی در بهترین حالت سالی یک باره و این باعث می شه، تو بازار نباشی و پارامترهای خرید را فراموش کنی. بدم نیومد خرید که می کنم و مشکلاتی که پیش میاد را اینجا مطرح کنم. علاوه بر آن حتی بد ندیدم فراهم کنندگان (Provider) را هم زیر هر پست راهنمای خرید سخت افزار معرفی کنم.

ارتقاء حافظه سرور HP

به طور جدی نیاز به ارتقاء RAM همه سرورها پیش اومد، شروع کردم به تماس گرفتن با فراهم کنندگان سخت افزازارهای HP و همینطور حسین . خیلی از پارامتر ها را بررسی کردیم و در آخر بازم یه چیزی از قلم افتاد. برای همین اینجا نکته های مهم را با هم مرور می کنیم:

خوب تو ارتقاء حافظه خیلی مهمه که ماژول های جدیدی که تهیه می کنید با قبلی ها همخوانی داشته باشه. پس باید مشخصات کامل ماژول های فعلی را استخراج کنید. بهترین جا برای پیدا کردن مشخصات سخت افزار منوی System Information در iLO است. شکل ریر را ببینید

ویژگی های مهم Maximum Frequency و Technology است. علاوه بر این موقع انتخاب باید دقت کنید که با CPU شما هم همخوانی داسته باشه.

بعد از پیدا کردن مشخصات مناسب وقتشه به سایت HPE  مراجعه کنید. با یه گوگل سریعتر به صفحه مورد نیازتون می رسید. از جداول مشابه این می تونید برای پیدا کردن Part Number و خرید مناسب استفاده کنید. Part Number را پیدا کنید و از فروشنده بخواید که این Part Number را براتون تهیه کنه.

معرفی فراهم کنندگان سخت افزارهای HP

من زمان خرید با خیلی از فروشنده ها تماس گرفتم. اونایی که از نظرم خیلی پیگیر تر بودند و تعامل بهتری داشتند را اینجا می یارم

شرکت آمرتات ایرانیان
شماره تماس: ۰۲۱۴۳۶۸۳۰۰
مسوول فروش: آقای سحرخیز

شرکت دالمن افزار پارسه
شماره تماس: ۰۹۱۲۳۲۰۵۱۷۷
مسوول فروش: آقای هاشمی

شرکت تجارت سرور ماندگار
تماس: ۰۲۱۴۳۹۱۰۰۰۰
مسوول فروش: آقای بیابانی

شرکت فدک رایانه
تماس: ۸۸۵۴۲۹۴۵
مسوول فروش: آقای قنادیان

شرکت اندیشه نگار
شماره تماس: ۸۸۸۴۶۳۶۰
مسوول فروش: آقای پور افشار



برچسب ها : , , , ,