منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

راهنمای نصب و فعال کردن مخازن rpmfusion

\"rpmfusion\"

همانطور که در مطالب گذشته به معرفی و کاربرد مخازن پرداختیم.در این مطلب قصد دارم نحوه نصب و فعال کردن مخازن rpmfusion را توضیح بدم.مخازن rpmfusion جز مخازنی است که بیشتر مورد استفاده کاربران خانگی فدورا است.به خاطر اینکه بیشتر بسته هایی که یک کاربر خانگی به آنها احتیاج داره درون این مخزن قرار دارند.

از جمله بسته های مورد نیاز این دسته از کاربران می توان به کدک های صوتی تصویری،برنامه های پخش مولتی مدیا و اکثر درایورهای گرافیک و کارتهای شبکه ی بی سیم اشاره کرد.

مخازن rpmfusion جز مخازن اینترنتی هستند،یعنی برای نصب و یا استفاده از آنها باید سیستم به اینترنت متصل باشد.نصب این مخازن زمان زیادی رو از شما نمیگیرد پس برای نصب کردن این مخازن کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام داد :

۱-یک ترمینال یا کنسول باز کنید و به کاربر root لاگین کنید یعنی در واقع جلوی اعلان سیستم که به شکل $ است بنویسد su و سپس Enter بزنید و پسورد کاربر root را وارد کنید.

جهت اطلاع وقتی که شما پسورد را در محیط ترمینال وارد می کنید اون رو مشاهده نمی کنید ولی پسورد شما وارد می شود(این هم یکی از نکات امنیتی گنو/لینوکس)

خب بعد از اینکه پسورد را وارد کردید مشاهده میکنید که علامت اعلان سیستم از $  به  # تغییر پیدا کرده است.یعنی الان شما به کاربر root لاگین کرده اید.

 

2-حالا برای نصب مخازن فقط کافی است تا دستور زیر را جلوی اعلان سیستم (#) تایپ کنید و Enter بزنید.

 

rpm -Uvh http://download1.rpmfusion.org/free/fedora/rpmfusion-free-release-stable.noarch.rpm http://download1.rpmfusion.org/nonfree/fedora/rpmfusion-nonfree-release-stable.noarch.rpm

 

بعد از چند ثانیه این مخازن روی سیستم شما نصب و فعال می شوند.حالا به راحتی می تونید از این مخازن استفاده کنید.

امیدوارم از این مطلب هم استفاده کرده باشید.منتظر نظرهای سازنده شما دوستان هستیم.

 

No related posts.



برچسب ها : , , , , ,