منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

راه اندازی Lan Connection در VMware Workstation 9

 بر خلاف VMware Workstation7 در نسخه 9 ابزار Team برای ایجاد یک محیط ایزوله بین ماشین های مجازی و قرار دادن آنها در محیط Lan Segment وجود ندارد و بجای آن ماشین های مجازی را در یک فولدر قرار می دهیم. در نسخه 7 در زمان ایجاد یک Team می توانستیم از ماشین های مجازی موجود به Team اضافه کنیم یا اینکه همزمان ماشین مجازی ایجاد کرد. برای ایجاد Team در VMware Workstation 9 دنبال کنید.

مطابق با شکل زیر از پنل Library روی My Computer کلیک راست و سپس یک New Folder بطور مثال به نام Linux Team ایجاد کنید.

\"\"

پس از ایجاد New Folder دلخواه مثلن Linux Team می توانید از فهرست ماشین های مجازی زیر Library که بطور مثال My Computer نام داشت، ماشین های مجازی را Drag and Drop کنید به فولدر ایجاد شده و یا اینکه فولدر را با ماوس انتخاب و سپس از منوی File گزینه Open را انتخاب و ماشین مجازی را به درون فولدر قرار دهید. حتی می توانید یک ماشین مجازی جدید نیز درون فولدر توسط گزینه New Virtual Machine بسازید.

\"\"

البته قرار دادن ماشین ها درون یک فولدر تنها بخاطر مدیریت ساده تر ماشین هاست و می توان بدون قرار دادن درون فولدر نیز، ماشین ها را Team کرد و سپس Network Adapter های ماشین های مجازی را طوری تنظیم کرد که آنها درون یک شبکه یا در شبکه ای متفاوت باشند. یکی از مزایای Team روشن کردن همزمان چند ماشین و یا ایجاد یک Delay برای روشن نشدن کلاینت ها پیش از ماشین های سرو نام برد. پس از قرار دادن ماشین ها در یک فولدر می توان یک Lan روی آنها ایجاد کرد.

 برای ایجاد Lan Connection میان ماشین های مجازی درون فولدر ها باید آنها را عضوی از Lan Segment کنیم. اگر روی هر ماشین مجازی کلیک راست و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید می توانید Network Adapter ها را ویرایش کنید. نوع اول bridge است که باعث می شود ماشین مجازی توسط کارت شبکه فیزیکی روی ماشین host به کل شبکه فیزیکی متصل شوند. منظور از شبکه فیزیکی ماشین های فیزیکی هستند که توسط سوئیچ به هم متصل هستند. کارت شبکه VMnet0 برای این نوع است.نوع دوم NAT است که IP Address ماشین هاست که توسط آن به اینترنت متصل می شوید را به اشتراک می گذارد. ماشین های مجازی در این حالت در یک Range آدرس های Private هستند و در خواست اتصال به کارت شبکه VMnet1 فرستاده شده و پاسخ ها از آن به ماشین مجازی فرستاده می شود. نوع سوم که از طریق کارت شبکه VMnet8 انجام می شود یک ارتباط فقط بین ماشین مجازی و ماشین host برقرار می کند. مطابق با شکل زیر باید در Setting یکی از ماشین ها روی Lan Segment کلیک و سپس از پنجره باز شده روی Add کلیک و نامی برای Lan Segment انتخاب و روی OK کلیک کنید.

\"\"

پس از ایجاد Lan Segment دلخواه، باید در تک تک Settings ماشین مجازی که در Lan باید قرار گیرند کلیک و سپس از بخش Network Adapter باید مطابق شکل زیر Lan Segment ای را که ایجاد کردید، انتخاب کنید.

\"\"

مزیت اصلی یک Lan Segment ایجاد محیط ایزوله که فقط همان ماشین های مجازی درون آن Segment با هم ارتباط دارند. تفاوتی که با دیگر نوع های شبکه VMware Workstation وجود دارد بر خلاف آنها که دارای یک DHCP درونی VMware برای آدرس دهی هستند، Lan Segment فاقد چنین ویزگی است و باید بطور دستی برای کارت شبکه ماشین های مجازی آدرس های IP از Range یکسان تنظیم کنید یا اینکه روی یک ماشین مجازی درون آن Lan یک DHCP Server ایجاد کنید.

نحوه تنظیم آدرس های IP در Redhat

آموزش راه اندازی DHCP Server در لینوکس – بخش اول و بخش دوم



برچسب ها : , , ,