منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

رایانش ابری در صدر ۱۰ فناوری برتر گارتنر

به تازگی موسسه معتبر گارتنر «رایانش ابری» را در صدر فهرست برترین فناوری‌های استراتژیک برای سال ۲۰۱۱ قرار داده است. ما در اینجا نوشته گارتنر درباره رایانش ابری و تیتر بقیه را فهرست کرده‌ایم. نوشته‌ی اصلی را از این نشانی می‌توانید بیابید:

شرکت گارتنر ، امروز ۱۰ فناوری و روند برجسته را که برای اکثر سازمان ها در سال ۲۰۱۱ راهبردی است را معرفی کرد . تحلیل‌گران یافته‌های خود را در سمپوزیوم / ITxpo گارتنر که در ۲۱ اکتبر برگزار شد، ارایه کردند.

گارتنر فناوری استراتژیک را فناوری ای با پتانسیل تاثیر قابل توجه روی سازمان طی سه سال آینده تعریف می‌کند. عوامل با تاثیر بسیار، شامل پتانسیل بالا برای توفندگی بر فناوری اطلاعات و یا کسب‌وکار، نیاز به سرمایه‌گذاری پولی عمده، و یا ریسک در دیر پذیرفتن.

فناوری استراتژیک ممکن است فناوری موجودی باشد که بالغ شده است و یا برای طیف وسیع‌تری از کاربردها مناسب شده باشد. همچنین ممکن است تکنولوژی در حال ظهوری باشد که فرصتی را برای مزیت کسب و کار استراتژیک برای پذیرندگان آغازین یا پتانسیل برهم زدن قابل توجه بازار در پنج سال آینده را ارائه می دهد.  به این ترتیب ، این فناوری‌ها بر روی برنامه بلند مدت، برنامه‌ها و طرح‌های ابتکاری سازمان تاثیر می‌گذارند.

دیوید سیرلی، معاون رئیس و تحلیلگر برجسته گارتنر بیان می‌کند که: “شرکت‌ها باید این ۱۰ فناوری برتر را در فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک خود، با پرسیدن سوالات کلیدی و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد آن‌ها، در طول دو سال آینده مدنظر قرار دهند.”

کارل کلاوچ، معاون رئیس و تحلیلگر برجسته گارتنر می‌گوید: “گاهی تصمیم‌، انجام ندادن هیچ کاری در مورد یک فناوری خاص خواهد بود.” “در دیگر موارد، تصمیم، ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در فناوری با نرخ کنونی خواهد بود. در موارد دیگر نیز، تصمیم ممکن است آزمایش و یا بسط بیشتر فناوری باشد.”

۱۰ فناوری های راهبردی برتر برای سال ۲۰۱۱ عبارتند از :

۱. رایانش ابری. خدمات رایانش ابری در طیفی از ابر عمومی باز تا ابر خصوصی بسته وجود دارند. در سه سال آینده شاهد ارایه‌ی دامنه‌ی وسیعی از رویکردهای سرویس‌های ابری که بین این دو زمینه قرار می گیرند خواهیم بود. فروشندگان، بسته‌ها‌ی پیاده‌سازی شده ابر خصوصی را عرضه خواهند کرد که فناوری‌ها(نرم‌افزار و  یا سخت‌افزار) و متدولوژی (یعنی، بهترین شیوه برای ساخت و اجرای خدمات) سرویس ابر عمومی متعلق به فروشنده را به صورتی قابل پیاده‌سازی درون سازمان مصرف‌کننده ارایه خواهند کرد. بسیاری نیز خدمات مدیریتی را برای مدیریت از راه دور سرویس ابری پیاده‌سازی سازی شده ارایه خواهند داد. گارتنر انتظار دارد که سازمان‌های بزرگ، تا سال ۲۰۱۲ تیم برون سپاری پویایی را که مسئول تصمیم گیری و مدیریت مداوم ابرسپاری است درون خود داشته باشند.

۲. برنامه های موبایل و تبلت‌ها.

۳. ارتباطات و همکاری اجتماعی.

۴. ویدئو.

۵. نسل بعدتجزیه و تحلیل .

۶. تجزیه و تحلیل اجتماعی.

۷. رایانش متن‌محور.

۸. ذخیره حافظه.

۹. رایانش فراگیر.

۱۰. زیرساخت و رایانه‌های ماژولار .

اگر می خواهید بار دیگر که مطلبی نوشته شد، آگاه گردید. عضو خوراک (feed) این بلاگ شوید.



برچسب ها : , , ,