منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

رمزِ برعکس کمکی نمی‌کند؛ فرار کنید!

احتمالاً بسیاری از شما این شایعه‌ را بارها دیده و شنیده‌اید:

اگر سارقان شما را وادار کردند که از کارت عابر بانکتان پول بگیرند، رمز کارتتان را به صورت معکوس (یعنی از آخر به اول) وارد کنید. مثلاً اگر کلمه‌ی عبور شما ۱۲۵۴ می‌باشد، شما عدد ۴۵۲۱ را وارد کنید.با این کار عابر بانک به شما پول می‌دهد، ولی در عین حال دستگاه به صورت خودکار پلیس را در جریان سرقت قرار می‌دهد. این قابلیتی است که تمام دستگاه‌های خودپرداز دارند، ولی اکثر مردم از آن بی‌خبرند!

«چنین تکنولوژی‌ای وجود دارد، اما هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته است و امکان این که شما با وارد کردن برعکس رمز خود قادر به هشدار به پلیس باشید، کاملاً صفراست.»

در سال ۱۹۹۴ برنامه نویسی به نام «ژوسف زینگر» این طرح را به دولت ایالات متحده ارائه داد، اما هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفت. در سال ۲۰۰۹ زینگر با رشد و توسعه‌ی برنامه‌ی خود از دولت مجدداً خواست که این طرح به عنوان حفاظت از شهروندان مورد استفاده قرار گیرد که دولت نیز به ایالت «ایلنوی» دستور داد این طرح را اجرا کند. اما بانک‌ها در آن زمان این امر را رد کردند و با بیان این که سیستم‌های حفاظتی آنها نیازی به چنین نرم‌افزاری ندارد از این طرح استقبال نکردند. یکی از دلایلی که این طرح هیچ‌وقت مورد استقبال قرار نگرفت وجود ارقامی نظیر ۸۸۸۸ یا ۳۴۴۳ است که در هنگام معکوس کردن باز همان رقم است و از این رو چون احتمال خطر بیشتری برای فرد مورد زورگیری پیش می‌آمد و او را بیشتر در معرض خطر قرار می‌داد، پرونده‌ی این طرح بسته شد.

منبع اصلی خبر