منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ساخت یک ماشین خودکار با استفاده از لینوکس ابونتو

هکر ۲۶ ساله سانفرانسیسکویی، جرج هاتز، توانسته است در مدت یک ماه ماشین خودکاری با استفاده از لینوکس بسازد. البته جرج هاتز یک هکر معمولی نیست. وی اولین شخصی بود که آیفون اپل را هک کرد و از آن در شبکه AT&T استفاده کرد. وی همچنین بخاطر هک پلی استیشن از سوی سونی تحت تعقیب است. جرج تابحال نیز، در چندین رقابت هک پیروز شده است.
Self-Driveing Car
جرج بر روی سقف ماشین اکیورا ILX یک رادار مبتنی بر لیزر (lidar) قرار داده، دوربینی با کد اجرا شده بر روی لینوکس ابونتو نزدیک به آینه داخلی ماشین جاسازی کرده، بردی حاوی یک مینی کامپیوتر، یک سوئیچ شبکه و سنسور GPS در داخل داشبورد گذاشته و به این صورت ماشین خودکار خود را راه اندازی کرده است. تمامی این تنظیمات، به استثنای ماشین، کمتر از هزار دلار هزینه برده است. در واقع جرج قصد دارد تا این بسته نرم افزاری سخت افزاری برای ماشین خودکار را به فروش برساند که در این صورت هر ماشینی را می توان از حالت معمولی به یک ماشین خودکار تبدیل کرد.
جرج گفته است نرم افزار این مکانیسم در حدود ۲۰۰۰ خط کد دارد. نرم افزار کنترلی این ماشین نوعی از روش هوش مصنوعی خودآموز است که اطلاعات را از رانندگان جمع کرده و بر اساس تصمیمات آنها، خود را آموزش می دهد. ماشین خودکار جرج برای بزرگراهها ساخته شده و مناسب برای خیابانهای شهری نیست. این پروژه تحت نظر شرکت جدید هوش مصنوعی متعلق به جرج با نام comma.ai کار می کند.

منبع: itsfoss