منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شبیه ساز آزمایشی اوبونتو تاچ ارائه شد

امروز یک نسخه آزمایشی از emulator اوبونتو تاچ منتشر شد.

چند ماه پس از اولین اعلان عمومی کنونیکال در مورد اوبونتو تاچ و نیز اولین انتشار SDK آن، یکی از مهندسان این شرکت به نام Ricardo Salveti، ارائه یک شبیه ساز آزمایشی برای این پلتفرم را اعلام کرد.

unity8 inside emulator

unity8 inside emulator

چه چیزی بخوبی کار می‌کند؟

زمانی که برای اولین بار شبیه ساز را بوت می کنیم متوجه خواهیم شد که با همان Skin یا پوسته‌ای که پیش‌تر آن را در شبیه‌ساز اندروید دیده بودیم سر و کار داریم. بنابراین اگر شما با پیش زمینه‌ای از اندروید قصد استفاده از این شبیه‌ساز را داشته باشید، در استفاده از آن کاملا احساس راحتی خواهید کرد و جایی برای نگرانی در مورد نصب مجدد اندروید بر روی دستگاه نخواهد بود.

Adb یا همان Android Debug Bridge هم‌اکنون بصورت پیش‌فرض و بدون نیاز به عملیات اضافی کار می‌کند و به شما دسترسی مورد نیاز به بخش‌های اساسی سیستم را از طریق یک adb shell ، SSH و یا talent خواهد داد.

بیشتر ویژگی‌های بصری نیز باید بخوبی قابل استفاده باشند. کلیک پکیج‌ها (فرمت جدید بسته‌بندی برنامه‌ها برای توسعه‌دهندگان که در اوبونتو تاچ و اوبونتو ۱۴٫۰۴ استفاده خواهد شد) بخوبی امکان نصب دارند و شبکه نیز بخوبی کار می‌کند؛ بنابراین این شبیه‌ساز برای کسانی که قصد استفاده از اوبونتو تاچ بعنوان OS اصلی دستگاه خود و استفاده روزمره از آن را ندارند ولی مایل به تست کردن آخرین تغییرات این پلتفرم هستند بسیار مناسب خواهد بود.

 

و چه بخشی به کار بیشتر نیاز دارد؟

از آن‌جایی که این اولین نسخه از شبیه‌ساز آزمایشی است، بسیاری از قسمت‌ها هنوز نیاز به اصلاح و بهبود دارد. برای نمونه تعامل با شبیه‌ساز می‌تواند خسته کننده باشد چرا که ورودی‌های کی‌برد شناسایی نمی‌شوند و شما باید با استفاده از موس از کی‌برد داخلی اوبونتو تاچ استفاده کنید جالب است که حتی کیبرد سمت راست شبیه‌ساز نیز بدرستی عمل نمی‌کند. برخی از کلیدهای گوشه‌ی سمت راست-بالا کار می‌کنند ولی بقیه کلیدها عملکرد مناسبی نداشته و یا به کلی عمل نمی‌کنند. البته نباید فراموش کنیم که این تنها یک نسخه اولیه است.

تعدادی از سرویس‌ها هم‌اکنون در شبیه‌ساز عمل نمی‌کنند و غیرفعال شده‌اند. برای نمونه Powerd بدلیل اینکه ساسپند و ریزوم کردن باعث اختلال در فایل‌سیستم ریشه می‌شود غیرفعال است. و یا AppArmor که بدلیل یک مشکل با کرنل “goldfish” که هم‌اکنون در اوبونتو تاچ مورد استفاده قرار می‌گیرد، در شبیه‌ساز بصورت پیش‌فرض فعال نیست.

در مورد سرعت شبیه‌ساز ذکر این نکته ضروری‌ست که نسخه فعلی بر مبنای یک ایمیج مبتنی بر ARM منتشر شده بنابراین اجرای آن بر روی سیستم دسکتاپ می‌تواند کند و آزاردهنده باشد؛ ولی برای ماه‌ آینده ارائه یک نسخه مبتنی بر x86 برنامه‌ریزی شده که باید بسیار سریع‌تر و قابل قبول‌تر عمل کند.

 

دریافت شبیه‌ساز

برای دریافت و آزمایش این شبیه‌ساز یک پکیج از پیش ساخته شده برای اوبونتو ۱۴٫۰۴ (Trusty) در دسترس است. در صورتی که ترجیح می‌دهید شبیه‌ساز را بصورت دستی build کنید و یا از اوبونتو ۱۳٫۱۰ استفاده می‌کنید می‌توانید بصورت دستی از طریق دستورالعمل‌های ارائه شده در این صفحه ویکی اقدام به ساختن شبیه‌ساز کنید. برای آگاهی از وضعیت توسعه شبیه‌ساز اوبونتو تاچ این صفحه را دنبال کنید.

 

منبع : +

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. عرفان طباطبائی:

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    ممنون مسعود جان بابت اطلاع رسانی.
    من اصلا منظور کنونیکال رو از این انتشارهای ناپایدار نمی فهمم… انقدر ناپایداره که حتی نمیشه بهش گفت آلفا. می تونستن کم کمش یک ماه روش کار کنن تا حداقل کیبوردش بهتر کار کنه.
    امیدوارم در آینده بیشتر روی پایداری محصولاتشون قبل از زمان انتشار کار کنن.
  2. مسعود آموزگار:

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    خواهش میکنم عرفان جان.
    حدس میزنم کنونیکال سعی میکنه با انتشار زود عقب موندگیش از بازار رو یکم جبران کنه و بگه منم هستم ولی به نظرم نتیجه برعکس میده. مشخصه که از نظر تعداد توسعه دهنده و… محدودیت زیادی دارن و انتظار توسعه سریعی نمیشه ازش داشت. همینم که دارن ارائه میدن تمرکز رو از جاهای دیگه مثل خود اوبونتو برداشتن و چسبیدن به اوبونتو تاچ

ارسال نظر سریع



برچسب ها : ,