منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شروع به کار با ریلز – نصب و راه اندازی

فرمورک ریلز، یکی از بهترین ابزارهای موجود برای توسعه وب می باشد. این ابزار، توسط زبان قدرتمند روبی نوشته شده، و چنانچه روبی بدانید، یادگیری ریلز برای شما بسیار آسان خواهد بود. در این تاپیک، قصد داریم تا نصب و راه اندازی ریلز را بررسی کنیم.

قدم اول : نصب و راه اندازی روبی

نصب روبی، چندین روش مختلف دارد. یکی از بهترین روش ها برای کاربران لینوکس، استفاده از مخازن است. در توزیع های دبیان بیس با چنین دستوری میتوانید روبی را نصب کنید :

sudo apt-get install ruby

 

همچنین، میتوانید از RVM نیز برای نصب کردن روبی استفاده نمایید. برای سیستم عامل ویندوز نیز، نصب از طریق Rails Installer توسط وبگاه زبان روبی پیشنهاد شده است.

پیش‌نیاز ها

قبل از هر اقدامی، باید نرم افزارهای مورد نیاز توسط ریلز را روی سیستم عامل خود نصب کنید. تنها پیش نیازی که ریلز دارد، Node.js است. شما میتوانید این کتابخانه را از وبسایتش دانلود کرده و سپس نصب کنید، و یا با دستور زیر در ترمینال :

sudo apt-get install nodejs

 

نصب ریلز

اکنون، زمان نصب rails رسیده است. ریلز باید از طریق جم های روبی، و از طریق CMD در ویندوز و یا ترمینال لینوکس نصب گردد. جهت نصب این برنامه کافیست دستور زیر را در ترمینال و یا CMD اجرا کنید :

gem install rails

برای نصب در لینوکس، شما باید از sudo نیز استفاده کنید (تا دستور نصب با دسترسی ریشه اجرا گردد).

شروع کار با ریلز

در این پست، به طریقه نصب ریلز پرداختیم. با استفاده از این مطلب، شما قادر خواهید بود تا ریلز را روی سیستم عامل خود نصب کنید. در پست های بعدی، در مورد ایجاد پروژه در ریلز صحبت خواهیم کرد.



برچسب ها : , ,