منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شواهدی مبنی بر باز بودن گوگل پلی در ایران

از امروز بعد از ظهر بود که در فضای مجازی خبری دهان به دهان منتشر می‌شد مبنی بر این‌که امکان نصب نرم‌افزار از طریق گوگل پلی فراهم گشته است. در طی بررسی که خود و آشناها و دوستان نیز داشتم چنین چیزی رخ داده بود و به راحتی توانستم نرم‌افزارهای مورد نظر را نصب نمایم.

googleplay

در اکثر وب‌سایتهای مرتبط با فن‌آوری در ایران هم این خبر ذکر شده ولی گوگل به صورت رسمی خبری دال بر رفع محدودیت کاربران ایرانی در استفاده از خدمات گوگل پلی منتشر نساخته است. با این حال ممکن است خوشحالی کاربران دیری نپاید و این امر یک مشکل فنی بوده باشد! در هر حال فعلا خدمات گوگل پلی برای برخی کاربران ایرانی باز است.

با این وجود مارکت های داخلی نیز از باز شدن این قابلیت نگران خواهند شد و باید شیوه‌های جدیدی را برای کسب و کار خود انتخاب کنند! در هر حال استفاده از سرویس گوگل پلی برای نصب نرم‌افزارها بسیار امن‌تر از گزینه‌های وطنی خواهد بود. البته پا را فراتر می‌گزارم و آرزو می‌کنم که گوگل پلی از کارت‌های عضو شتاب هم پشتیبانی نماید.

این موضوع برای توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزار در ایران هم بسیار مناسبتر خواهد بود و به راحتی می توانند نرم افزار خود را برای عرضه برروی گوگل پلی گذاشته و کاربران نیز بدون دغدغه و مشکلی خاص آن را نصب نمایند.

به امید رفع همه‌ی محدودیت‌ها برای ایران و ایرانی! از تجربه‌ی خود بگویید و اینکه آیا این موضوع برای شما هم صادق است؟

3 دیدگاه برای این نوشته:

  1. محمدامین:
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ اتفاقا من هم از دیروز ظهر دیدم خودبخود برنامه ها بدون ارور ۴۰۳ دارن آپدیت میشن!
    دیدم شما هم نوشتید مطمئن شدم خطای فنی نیست و واقعاٌ یه خبراییه!
    بیچاره بازار و مایکت :)
  2. حمید:
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ عمر نه! امر
  3. eng.Boustani:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۳ بله درست است باز شده ولی متاسفانه گوگل برای آی پی ایران محدودیت هایی اعمال کرده است که قادر به پیدا کردن و نصب تعداد زیادی از اپ ها نیستید ولی بهتر از هیچ است!!! امیدواریم در قسمت های دیگرم دسترسی باز کنه گوگل…

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,